This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900RBD%21RIV09-MSM-17250___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n9https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900RBD%21RIV09-MSM-17250___
rdf:type
n17:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Kniha pojednává o základních pojmech komunikace obecně, o masové komunikaci a jejích médiích od prvopočátku po současnost a především o marketingové komunikaci a marketingovém komunikačním mixu. Následující část je zaměřena na reklamu jako základní propagační aktivitu marketingového komunikačního mixu a její cíle globální i etapové. The author analyses and specifies the key terminology used in this monograph. The central terms are communication and mass communication. The text offers also various mass media classifications. Then the author specifies the term marketing communication. Next chapters deal with the theory of the most aggressive part of the mix - advertising discourse. Here, the author defines its content and extent, specifies its goals (global and partial), its various forms, and advertising media. The substantial part of the book is dedicated to the language and style of the Czech advertisements. Kniha pojednává o základních pojmech komunikace obecně, o masové komunikaci a jejích médiích od prvopočátku po současnost a především o marketingové komunikaci a marketingovém komunikačním mixu. Následující část je zaměřena na reklamu jako základní propagační aktivitu marketingového komunikačního mixu a její cíle globální i etapové.
dcterms:title
Knížka o reklamě Knížka o reklamě Book on Commercials
skos:prefLabel
Knížka o reklamě Knížka o reklamě Book on Commercials
skos:notation
RIV/61988987:17250/08:A0900RBD!RIV09-MSM-17250___
n3:aktivita
n15:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n10:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n11:5235073
n3:druhVysledku
n19:B
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
374942
n3:idVysledku
RIV/61988987:17250/08:A0900RBD
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
mass communication; marketing communication; commercials; advertisements; language; Czech language; grammar
n3:klicoveSlovo
n5:marketing%20communication n5:commercials n5:Czech%20language n5:advertisements n5:mass%20communication n5:grammar n5:language
n3:kontrolniKodProRIV
[50152776D78B]
n3:mistoVydani
Ostrava
n3:nazevEdiceCisloSvazku
182
n3:nazevZdroje
Knížka o reklamě
n3:obor
n6:AI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
198
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2008
n3:tvurceVysledku
Srpová, Hana
s:numberOfPages
198
n14:hasPublisher
Ostravská univerzita v Ostravě. Filozofická fakulta
n9:isbn
978-80-7368-533-1
n18:organizacniJednotka
17250