This HTML5 document contains 54 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17200%2F14%3AA1401AIC%21RIV14-MSM-17200___/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17200%2F14%3AA1401AIC%21RIV14-MSM-17200___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
The publication describes the basics of quality in social work and particularly in social services, thus introducing the reader to the potential opportunities and risks which this topic brings along. The text explains the basic notions (quality, quality of services, quality management) and specific features of quality in social services. Subsequently, development of the theme of quality in social work both abroad and in the Czech environment is described. The principal part of the publication deals with methods and techniques of quality management which come from the traditional market field (ISO standards, TQM, EFQM, etc.) and from the field of social work (supervision, evaluation, etc.). The final part of the publication deals with procedures for implementation of quality into social work organizations. The uniqueness of the publication lies in a comprehensive approach to the issue and a specific focus on quality in the field of social work and particularly of social services. Publikace popisuje základy problematiky kvality v sociální práci a zejména v sociálních službách a seznamuje tak čtenáře s možnými příležitostmi i riziky, které toto téma přináší. V textu jsou vysvětleny základní pojmy (kvalita, kvalita služeb, management kvality) a specifika kvality v sociálních službách. Následně je popsán vývoj tématu kvality v sociální práci v zahraničí i v českém prostředí. Stěžejní část publikace se věnuje metodám a technikám managementu kvality, které pocházejí z tradičně tržní oblasti (ISO normy, TQM, EFQM aj.) a z oblasti sociální práce (supervize, evaluace aj.). Závěr publikace se věnuje postupům při zavádění kvality do organizací sociální práce a identifikaci přínosů i rizik managementu kvality pro organizace sociální práce. Jedinečnost publikace tkví v komplexním pojetí problematiky a specifickém zaměření na kvalitu v oblasti sociální práce a zejména sociálních služeb. Publikace popisuje základy problematiky kvality v sociální práci a zejména v sociálních službách a seznamuje tak čtenáře s možnými příležitostmi i riziky, které toto téma přináší. V textu jsou vysvětleny základní pojmy (kvalita, kvalita služeb, management kvality) a specifika kvality v sociálních službách. Následně je popsán vývoj tématu kvality v sociální práci v zahraničí i v českém prostředí. Stěžejní část publikace se věnuje metodám a technikám managementu kvality, které pocházejí z tradičně tržní oblasti (ISO normy, TQM, EFQM aj.) a z oblasti sociální práce (supervize, evaluace aj.). Závěr publikace se věnuje postupům při zavádění kvality do organizací sociální práce a identifikaci přínosů i rizik managementu kvality pro organizace sociální práce. Jedinečnost publikace tkví v komplexním pojetí problematiky a specifickém zaměření na kvalitu v oblasti sociální práce a zejména sociálních služeb.
dcterms:title
Kvalita v sociální práci a sociálních službách Kvalita v sociální práci a sociálních službách Quality of Social Work and Social Services
skos:prefLabel
Kvalita v sociální práci a sociálních službách Quality of Social Work and Social Services Kvalita v sociální práci a sociálních službách
skos:notation
RIV/61988987:17200/14:A1401AIC!RIV14-MSM-17200___
n19:predkladatel
n20:orjk%3A17200
n3:aktivita
n11:N
n3:aktivity
N
n3:dodaniDat
n16:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n6:2154994
n3:druhVysledku
n7:B
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
25370
n3:idVysledku
RIV/61988987:17200/14:A1401AIC
n3:jazykVysledku
n5:cze
n3:klicovaSlova
social work; social services; quality; quality of social work and social services; quality management; client; customer; social worker; methods and techniques of quality management; quality standards; ISO standards; TQM; EFQM; evaluation; implementation of quality management; quality manual; importace of quality in social work
n3:klicoveSlovo
n4:social%20work n4:social%20services n4:quality%20manual n4:quality%20of%20social%20work%20and%20social%20services n4:implementation%20of%20quality%20management n4:client n4:importace%20of%20quality%20in%20social%20work n4:quality%20standards n4:EFQM n4:quality n4:TQM n4:evaluation n4:social%20worker n4:quality%20management n4:ISO%20standards n4:customer n4:methods%20and%20techniques%20of%20quality%20management
n3:kontrolniKodProRIV
[C59816B93EAA]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Kvalita v sociální práci a sociálních službách
n3:obor
n8:AH
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
151
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2014
n3:tvurceVysledku
Malík Holasová, Věra
s:numberOfPages
151
n9:hasPublisher
Grada Publishing, a.s.
n13:isbn
978-80-247-4315-8
n12:organizacniJednotka
17200