This HTML5 document contains 39 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17200%2F09%3AA1000VSB%21RIV10-MSM-17200___/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17200%2F09%3AA1000VSB%21RIV10-MSM-17200___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The study deals with the description and partial analysis of accessibility of universities and colleges to students with disabilities in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and in the Czech Republic. The introduction of the study is focused on the general term ?accessibility in education environment? and on legitimacy of the requirement for accessibility in education environment. The main part of the study is concentrated on the systemic framework of accessibility, which - except funding - is composed especially of: current legislation on this area within historical context in both countries, quality and activity assessment of the universities and colleges and system of support for the students with disabilities. The final part of the study contains theses on conditions of inclusive academic education and active policy of equality and diversity both on the national and particular university levels. Studie se zabývá deskripcí a parciální analýzou přístupnosti vysokých škol studentům se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice. Úvodní část je věnována obecnému pojmu ?přístupnost vzdělávacího prostředí? a otázkám legitimity požadavků na přístupné vzdělávací prostředí ve vztahu k lidem s postižením. Hlavní část studie se zaměřuje na systémový rámec zpřístupňování vysokých škol, který kromě finančního zajištění tvoří zejména: aktuální stav legislativy pro oblast přístupného vzdělávání včetně historických kontextů v obou zemích, hodnocení činnosti a kvality vysokých škol a systém podpory studentům s postižením na vysokých školách. Závěrečná část obsahuje teze k podmínkám inkluzivního vysokoškolského vzdělávání a aktivní politiky rovného přístupu a diverzity na úrovni národní i na úrovni jednotlivých vysokých škol. Studie se zabývá deskripcí a parciální analýzou přístupnosti vysokých škol studentům se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice. Úvodní část je věnována obecnému pojmu ?přístupnost vzdělávacího prostředí? a otázkám legitimity požadavků na přístupné vzdělávací prostředí ve vztahu k lidem s postižením. Hlavní část studie se zaměřuje na systémový rámec zpřístupňování vysokých škol, který kromě finančního zajištění tvoří zejména: aktuální stav legislativy pro oblast přístupného vzdělávání včetně historických kontextů v obou zemích, hodnocení činnosti a kvality vysokých škol a systém podpory studentům s postižením na vysokých školách. Závěrečná část obsahuje teze k podmínkám inkluzivního vysokoškolského vzdělávání a aktivní politiky rovného přístupu a diverzity na úrovni národní i na úrovni jednotlivých vysokých škol.
dcterms:title
K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice Accessibility of Higher Education to Students with Disabilities in the United Kingdom and the Czech Republic
skos:prefLabel
K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice Accessibility of Higher Education to Students with Disabilities in the United Kingdom and the Czech Republic
skos:notation
RIV/61988987:17200/09:A1000VSB!RIV10-MSM-17200___
n4:aktivita
n10:V
n4:aktivity
V
n4:cisloPeriodika
01
n4:dodaniDat
n11:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n14:5337542
n4:druhVysledku
n13:J
n4:duvernostUdaju
n8:S
n4:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
321269
n4:idVysledku
RIV/61988987:17200/09:A1000VSB
n4:jazykVysledku
n7:cze
n4:klicovaSlova
Universities and colleges; students with disabilities; accessibility in education environment
n4:klicoveSlovo
n12:accessibility%20in%20education%20environment n12:students%20with%20disabilities n12:Universities%20and%20colleges
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[D60C01CFCA04]
n4:nazevZdroje
Aula
n4:obor
n17:AO
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n11:2009
n4:svazekPeriodika
2009
n4:tvurceVysledku
Krhutová, Lenka
s:issn
1210-6658
s:numberOfPages
10
n16:organizacniJednotka
17200