This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/statVydaniPatentuVzoru/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/uzemniOchranaPatentu/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61388998%3A_____%2F08%3A00316212%21RIV09-AV0-61388998/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/vyuzitiPatentuVzoru/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/licencniPoplatek/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/vyuzitiJinymSubjektem/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n20http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61388998%3A_____%2F08%3A00316212%21RIV09-AV0-61388998
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Wheel producers introduce additional passive damping elements into a wheel design for suppression of vibration and emitted noise of railway. The passive damping elements are introduced in a form of discrete dampers so-called resonance dampers aimed to suppress dominant wheel eigen-vibrations. The next form of passive dampers comes out of damping elements embedded into wheels as vibro-isolation layers. Application of the resonant dampers is disadvantageous since the same damping quality of wheel production is difficult to ensure. Composed wheels have generally a shorter lifetime. Present all-steel railway wheels are noisy. These shortages can be to a certain level eliminated by the rail wheel invention. This wheel is distinguished by the elastic-plastic deformable element composed of at least two co-axial bearing plates linked together by at least one damping component. The deformable element is placed between a rim and disk of the wheel. In addition at least one of the plates is faste Pro potlačení vibrací a vyzařovaného hluku železničního kola zavádějí výrobci železničních kol do konstrukce železničního kola přídavné pasivní tlumící členy. Pasivní tlumící členy jsou buď ve formě diskrétních tlumičů tzv. rezonančních laděných, jež mají za cíl potlačit dominantní vlastní kmity kola, nebo jsou zabudovány přímo do konstrukce kola v podobě vibro-izolační vrstev. Aplikace rezonančních tlumičů je nevýhodná, neboť výrobce není schopen zajistit stejnou kvalitu tlumení vyráběných kol. Složená kola a kola s obvodovou vibro-izolační vrstvou mají zase kratší životnost. Dosavadní celoocelová železniční kola jsou hlučná. Tyto nedostatky jsou do značné míry odstraněny vynálezem železničního kola vyznačeného tím, že mezi náboj a obruč kovového disku je uložen pružně plastický člen, tvořený alespoň dvěma souosými nosnými deskami spojenými alespoň jedním tlumícím prvkem, přičemž alespoň jedna nosná deska je pevně spojena s nábojem a jiná nosná deska je pevně spojena s obručí. Pro Pro potlačení vibrací a vyzařovaného hluku železničního kola zavádějí výrobci železničních kol do konstrukce železničního kola přídavné pasivní tlumící členy. Pasivní tlumící členy jsou buď ve formě diskrétních tlumičů tzv. rezonančních laděných, jež mají za cíl potlačit dominantní vlastní kmity kola, nebo jsou zabudovány přímo do konstrukce kola v podobě vibro-izolační vrstev. Aplikace rezonančních tlumičů je nevýhodná, neboť výrobce není schopen zajistit stejnou kvalitu tlumení vyráběných kol. Složená kola a kola s obvodovou vibro-izolační vrstvou mají zase kratší životnost. Dosavadní celoocelová železniční kola jsou hlučná. Tyto nedostatky jsou do značné míry odstraněny vynálezem železničního kola vyznačeného tím, že mezi náboj a obruč kovového disku je uložen pružně plastický člen, tvořený alespoň dvěma souosými nosnými deskami spojenými alespoň jedním tlumícím prvkem, přičemž alespoň jedna nosná deska je pevně spojena s nábojem a jiná nosná deska je pevně spojena s obručí. Pro
dcterms:title
Railway wheel Železniční kolo Železniční kolo
skos:prefLabel
Železniční kolo Railway wheel Železniční kolo
skos:notation
RIV/61388998:_____/08:00316212!RIV09-AV0-61388998
n5:datumRegistracePatentuVzoru
2005-05-29+02:00
n5:aktivita
n19:Z n19:P
n5:aktivity
P(GA101/05/2669), Z(AV0Z20760514)
n5:cisloPatentuVzoru
299982
n5:datumUdeleniPatentuVzoru
2008-11-26+01:00
n5:dodaniDat
n20:2009
n5:domaciTvurceVysledku
n13:4849043
n5:druhVysledku
n9:P
n5:duvernostUdaju
n18:S
n5:entitaPredkladatele
n21:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
406692
n5:idVysledku
RIV/61388998:_____/08:00316212
n5:jazykVysledku
n15:cze
n5:klicovaSlova
vibration; noise; railway wheel
n5:klicoveSlovo
n16:noise n16:vibration n16:railway%20wheel
n5:kontrolniKodProRIV
[310958C2581D]
n5:licencniPoplatek
n17:A
n5:mistoVydaniPatentuVzoru
Praha
n5:nazevVydavatelePatentuVzoru
Úřad průmyslového vlastnictví
n5:obor
n12:BI
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:projekt
n10:GA101%2F05%2F2669
n5:rokUplatneniVysledku
n20:2008
n5:statVydaniPatentuVzoru
n7:CZ
n5:tvurceVysledku
Pešek, Luděk
n5:uzemniOchranaPatentu
n11:E
n5:vlastnik
n21:vlastnikVysledku
n5:vyuzitiJinymSubjektem
n14:A
n5:vyuzitiPatentuVzoru
n6:A
n5:zamer
n22:AV0Z20760514
n5:vlastnikPatentuVzoru
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i