This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61384984%3A51310%2F13%3A%230000217%21RIV14-MSM-51310___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61384984%3A51310%2F13%3A%230000217%21RIV14-MSM-51310___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Jak název knihy napovídá, jejím předmětem jsou skladebné postupy filmových avantgard a experimentálního filmu. Hlavním vkladem této knihy je zarámované rozčlenění jednotlivých proudů filmové avantgardy do šesti oborů, na základě jejich vztahu k použitým výrazovým prostředkům kinematografickým: strukturální film, absolutní film (Der Absolute Film), čistý film (cinema pur), sklížený film (filmová koláž, found-footage, materiálový film atp.), spontánní film a avantgardní film v užším slova smyslu. Závěrečná kapitola Sedmero osvětlujících řezů pak představuje úvod do teorie filmových avantgard způsobem kinogeometrickým, v níž je tvar filmového díla nahlížen jako výsledek tvořivé operace, která je ekvivalentní řezu pláště rotačního kužele rovinnou plochou. Jedná se o jednu z dílčích teorií obecné kinogeometrie, která umožňuje náhled i analýzu skutečností jinými metodami nedostupnými. Jak název knihy napovídá, jejím předmětem jsou skladebné postupy filmových avantgard a experimentálního filmu. Hlavním vkladem této knihy je zarámované rozčlenění jednotlivých proudů filmové avantgardy do šesti oborů, na základě jejich vztahu k použitým výrazovým prostředkům kinematografickým: strukturální film, absolutní film (Der Absolute Film), čistý film (cinema pur), sklížený film (filmová koláž, found-footage, materiálový film atp.), spontánní film a avantgardní film v užším slova smyslu. Závěrečná kapitola Sedmero osvětlujících řezů pak představuje úvod do teorie filmových avantgard způsobem kinogeometrickým, v níž je tvar filmového díla nahlížen jako výsledek tvořivé operace, která je ekvivalentní řezu pláště rotačního kužele rovinnou plochou. Jedná se o jednu z dílčích teorií obecné kinogeometrie, která umožňuje náhled i analýzu skutečností jinými metodami nedostupnými. As its name suggests, the objective contents of this text are the principles of montage of film avant-gardes and experimental film. The main contribution of this text is a framed breakdown of individual currents of film avant-garde into six subjects, based on their relationship to the cinematic means of expression used: structural film, absolute film (Der Absolute Film), pure film (cinema pur), assemblage film (film collage, found-footage, material film, etc.), spontaneous film and avant-garde film in the narrower sense. The final chapter, Seven Illuminating Sections, then presents an introduction to the theory of film avant-gardes in a cinegeometrical manner in which the shape of the film work is viewed as the result of a creative operation, equivalent to the intersection of a right circular conical surface with a plane. It is one of the sub-theories of general cinegeometry that enables us to examine and analyze facts inaccessible by other methods.
dcterms:title
Ponorná řeka kinematografie Ponorná řeka kinematografie The Subterranean River Of Cinema
skos:prefLabel
Ponorná řeka kinematografie The Subterranean River Of Cinema Ponorná řeka kinematografie
skos:notation
RIV/61384984:51310/13:#0000217!RIV14-MSM-51310___
n15:predkladatel
n16:orjk%3A51310
n3:aktivita
n5:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n18:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n8:2699532
n3:druhVysledku
n19:B
n3:duvernostUdaju
n11:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
97154
n3:idVysledku
RIV/61384984:51310/13:#0000217
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
film avant-garde; theory of film; history of cinematography
n3:klicoveSlovo
n6:theory%20of%20film n6:film%20avant-garde n6:history%20of%20cinematography
n3:kontrolniKodProRIV
[73C2068276F9]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Ponorná řeka kinematografie
n3:obor
n4:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
302
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n18:2013
n3:tvurceVysledku
Čihák, Martin
s:numberOfPages
302
n9:hasPublisher
Akademie múzických umění v Praze
n20:isbn
978-80-7331-283-1
n17:organizacniJednotka
51310