This HTML5 document contains 53 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61384984%3A51110%2F11%3A%230000240%21RIV13-MSM-51110___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61384984%3A51110%2F11%3A%230000240%21RIV13-MSM-51110___
rdf:type
skos:Concept n7:Vysledek
dcterms:description
V historii evropské hudební teorie až po dnešní dobu můžeme sledovat snahu prohloubit racionální, exaktní teoretické pojetí struktury hudebního jazyka. To platí především pokud jsou studovány takové složky a parametry, které takové pojetí dovolí (výšky). V současnosti hudební teorie naráží na meze exaktního kvantitativního uchopení, které mají původ v myšlenkách a představách racionalismu 18. století. Snaží se najít nové způsoby. Jedním z nich je mladá věda - teorie chaosu. Tato studie přináší některé návrhy metod aplikující některé názory z teorie chaosu na systém pracovních metod v hudebí teorii V historii evropské hudební teorie až po dnešní dobu můžeme sledovat snahu prohloubit racionální, exaktní teoretické pojetí struktury hudebního jazyka. To platí především pokud jsou studovány takové složky a parametry, které takové pojetí dovolí (výšky). V současnosti hudební teorie naráží na meze exaktního kvantitativního uchopení, které mají původ v myšlenkách a představách racionalismu 18. století. Snaží se najít nové způsoby. Jedním z nich je mladá věda - teorie chaosu. Tato studie přináší některé návrhy metod aplikující některé názory z teorie chaosu na systém pracovních metod v hudebí teorii In the history of European musical theory up to the present, we can perceive an effort to deepen the rational, exact theoretic conception of the structure of musical language. This is especially so when such components and parameters are explored that enable such a conception (pitches and structures formed by them – horizontally (melodies) or vertically (simultaneities). At present, music theory (similar to many other scientific fields) has met the limits of exact quantitative understanding that originated in the ideas and images of 18th century rationalism. It tries to find new ways. One of these possibilities seems to be the young mathematical (and in a larger sense, philosophical) field – the theory of chaos. Its application has already provided much inspiration across numerous scientific branches. This study brings some suggestions on methods to apply some perspectives of the theory of chaos on the system of working methods in music theory.
dcterms:title
Krize racionality pohledů na hudební řeč? Crisis of the rationality of viewing the language of music? Krize racionality pohledů na hudební řeč?
skos:prefLabel
Crisis of the rationality of viewing the language of music? Krize racionality pohledů na hudební řeč? Krize racionality pohledů na hudební řeč?
skos:notation
RIV/61384984:51110/11:#0000240!RIV13-MSM-51110___
n7:predkladatel
n8:orjk%3A51110
n3:aktivita
n5:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
2011
n3:dodaniDat
n9:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n17:9475427
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
208449
n3:idVysledku
RIV/61384984:51110/11:#0000240
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
music theory; musical language; musical structure; parameters; exact methods; theory of chaos; nonlinear dynamic systems; strange attractor; processuality; butterfly effect; fractal; instability; entropy; harmonic field; hierarchy; ambivalence
n3:klicoveSlovo
n4:theory%20of%20chaos n4:hierarchy n4:strange%20attractor n4:ambivalence n4:exact%20methods n4:fractal n4:harmonic%20field n4:music%20theory n4:entropy n4:instability n4:musical%20language n4:musical%20structure n4:butterfly%20effect n4:nonlinear%20dynamic%20systems n4:processuality n4:parameters
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[8EA4A2A2B8BB]
n3:nazevZdroje
Živá hudba
n3:obor
n13:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2011
n3:svazekPeriodika
2
n3:tvurceVysledku
Tichý, Vladimír
s:issn
0514-7735
s:numberOfPages
10
n12:organizacniJednotka
51110