This HTML5 document contains 52 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019440%21RIV08-MSM-22340___/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019440%21RIV08-MSM-22340___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Decreasing emission limits lead to the development of combined aftertreatment systems, consisting of combinations of different catalyst technologies and particulate filters. Modeling such systems can contribute considerably in reducing development time and cost. The methodology for developing catalyst models is reviewed and models for the diesel oxidation catalyst (DOC) with hydrocarbons (HC) adsorption, the NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and the urea-selective catalytic reduction system (urea-SCR) are developed. Applications for exhaust aftertreatment system modeling are shown. Decreasing emission limits lead to the development of combined aftertreatment systems, consisting of combinations of different catalyst technologies and particulate filters. Modeling such systems can contribute considerably in reducing development time and cost. The methodology for developing catalyst models is reviewed and models for the diesel oxidation catalyst (DOC) with hydrocarbons (HC) adsorption, the NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and the urea-selective catalytic reduction system (urea-SCR) are developed. Applications for exhaust aftertreatment system modeling are shown. Snižující se emisní normy vedou k vývoji kombinovaných systémů pro konversi výfukových plynů, skládajících se z různých katalysátorů a částicových filtrů. Modelování takových systémů může významně přispět ke snižování časových a finančních nákladů vývoje. Je představena metodologie pro modelování katalysátorů a ukázán vývoj modelů Diesel oxidačního katalysátoru (DOC) s adsorpcí uhlovodíků (HC), katalysátoru s ukládáním a redukcí NOx (NSRC) a katalysátoru selektivní katalytické redukce NOx pomocí močoviny (urea-SCR). Jsou ukázány příklady modelování systémů pro konversi výfukových plynů.
dcterms:title
Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts Současný stav modelování katalysátorů pro konversi chudých výfukových plynů
skos:prefLabel
Současný stav modelování katalysátorů pro konversi chudých výfukových plynů Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts
skos:notation
RIV/60461373:22340/07:00019440!RIV08-MSM-22340___
n3:strany
103-211
n3:aktivita
n16:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n14:2008
n3:domaciTvurceVysledku
n13:4562909 n13:4292367
n3:druhVysledku
n12:C
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
415463
n3:idVysledku
RIV/60461373:22340/07:00019440
n3:jazykVysledku
n11:eng
n3:klicovaSlova
exhaust gas; catalyst; mathematical modelling; CO oxidation; hydrocarbons; adsorption; NOx storage; NOx reduction
n3:klicoveSlovo
n8:NOx%20reduction n8:CO%20oxidation n8:NOx%20storage n8:hydrocarbons n8:catalyst n8:mathematical%20modelling n8:adsorption n8:exhaust%20gas
n3:kontrolniKodProRIV
[CF6DC2AFED3A]
n3:mistoVydani
Brusel
n3:nazevZdroje
Advances in Chemical Engineering: Automotive Emission Control
n3:obor
n4:CI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
8
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2007
n3:tvurceVysledku
Marek, Miloš Guthanke, A. Kočí, Petr Chatterjee, D. Krutzsch, B. Weibel, M. Nova, I. Tronconi, E.
s:numberOfPages
109
n18:hasPublisher
Elsevier
n15:isbn
978-0-12-373900-1
n10:organizacniJednotka
22340