This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60461373%3A22340%2F05%3A00014652%21RIV06-MSM-22340___/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60461373%3A22340%2F05%3A00014652%21RIV06-MSM-22340___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
The article deals with the creation of a conception in process development and in the launch of a new product on the market. For example of a new food functional product (probiotic soya product), consumer preferences towards individual attributes of product are examined and the best overall choice of a new product version proposed. Specifically, attributes which were examined were design, price and communication. At first a qua­litative research was realized by a group discussion method. From the response of the discussion, the concep­tion of a product emerged and hence the foundation for a quantitative research was laid. The quantitative research was realized with the help of a conjoint analysis. The result being the design of a conception of a new probiotic soya product, which can not only be distributed with the help of healthy foods retail outlets, but can also be distributed with help of grocery shops too. The article deals with the creation of a conception in process development and in the launch of a new product on the market. For example of a new food functional product (probiotic soya product), consumer preferences towards individual attributes of product are examined and the best overall choice of a new product version proposed. Specifically, attributes which were examined were design, price and communication. At first a qua­litative research was realized by a group discussion method. From the response of the discussion, the concep­tion of a product emerged and hence the foundation for a quantitative research was laid. The quantitative research was realized with the help of a conjoint analysis. The result being the design of a conception of a new probiotic soya product, which can not only be distributed with the help of healthy foods retail outlets, but can also be distributed with help of grocery shops too. Stať se zabývá tvorbou koncepce v procesu navrhování a zavádění nového výrobku na trh. Na příkladu nového potravinářského funkčního výrobku (probiotický sojový jogurt) jsou zkoumány spotřebitelské preference vůči  jednotlivým atributům výrobku a výběr nejvhodnější celkové varianty návrhu nového výrobku. Konkrétně byly zkoumány atributy obal, cena, způsob komunikace. Nejprve byl využit kvalitativní průzkum metoda skupinových rozhovorů. Z odpovědí respondentů vyplynula koncepce výrobků a podklady pro kvantitativní výzkum. Kvantitativní výzkum byl realizován pomocí conjoint analýzy. Výsledkem jsou návrh koncepce nového probiotického sojového výrobku, který může být distribuovaný nejen pomocí sítě prodejen zdravé výživy, ale i potravinářského maloobchodu.
dcterms:title
Utilization of a conjoint analysis for the conception creation of a new product Využití conjoint analýzy při tvorbě koncepce nového výrobku Utilization of a conjoint analysis for the conception creation of a new product
skos:prefLabel
Utilization of a conjoint analysis for the conception creation of a new product Utilization of a conjoint analysis for the conception creation of a new product Využití conjoint analýzy při tvorbě koncepce nového výrobku
skos:notation
RIV/60461373:22340/05:00014652!RIV06-MSM-22340___
n3:strany
174-178
n3:aktivita
n11:Z
n3:aktivity
Z(MSM6046137306)
n3:dodaniDat
n8:2006
n3:domaciTvurceVysledku
n18:4398327
n3:druhVysledku
n7:D
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
548257
n3:idVysledku
RIV/60461373:22340/05:00014652
n3:jazykVysledku
n4:eng
n3:klicovaSlova
Marketing research; functional food; conjoint analysis
n3:klicoveSlovo
n9:conjoint%20analysis n9:functional%20food n9:Marketing%20research
n3:kontrolniKodProRIV
[236711B2697A]
n3:mistoKonaniAkce
Bratislava
n3:mistoVydani
Bratislava
n3:nazevZdroje
Modern Approaches to Corporate Management
n3:obor
n21:AH
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2005
n3:tvurceVysledku
Grosová, Stanislava Hloušková, Petra
n3:typAkce
n14:EUR
n3:zahajeniAkce
2005-09-08+02:00
n3:zamer
n6:MSM6046137306
s:numberOfPages
5
n12:hasPublisher
Slovenská technická univerzita v Bratislave
n16:isbn
80-227-2284-7
n20:organizacniJednotka
22340