This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/statKonaniAkce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60461071%3A53810%2F14%3A%230000079%21RIV15-MK0-53810___/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60461071%3A53810%2F14%3A%230000079%21RIV15-MK0-53810___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
V první dekádě existence samostatné Československé republiky se zásadně proměnily podmínky, za nichž mohly domácí umělkyně vystavovat v zahraničí a začleňovat se tak nejen do širšího kontextu dobového „ženského umění“, ale rovněž do moderního umění jako celku. Političtí představitelé meziválečného Československa si byli dobře vědomi toho, že export umění a kulturních hodnot může posílit status mladé demokracie a přinést ekonomický profit; „ženské umění“ pro ně bylo v rámci kulturních výměn a zahraniční kulturní politiky zajímavým artiklem. Jednou z vývozních expozic tohoto typu byla rozsáhlá Výstava ženského umění československého, jež se s posvěcením státních orgánů a pod kuratelou Ženské národní rady a Kruhu výtvarných umělkyň (KVU) konala v roce 1929 na čs. velvyslanectví v Buenos Aires. Jejím smyslem bylo představit jak tradici ženské rukodělné práce, tak obory, jejichž dostupnost byla pro ženy v českém prostředí až do roku 1918 institucionálně zásadně omezována: malířství a především sochařství a architekturu. Doplněna byla velkým konvolutem knih z pera českých spisovatelek a publicistek. Právě ona se stala jakýmsi předobrazem výstavy. The first decade of the existence of an independent Czechoslovakia saw a fundamental shift in the conditions in which Czech women artists could exhibit abroad and become part of the broader context of the “women’s art” of that period as well as of modern art as a whole. The political representatives of interwar Czechoslovakia were well aware that the export of art and cultural values could enhance the status of the young democracy and yield economic profit; %22women's art%22 was for them an interesting component within the framework of cultural exchanges and foreign cultural policy. One of the exported exhibitions of this type was the extensive Exhibition of Women's Art of Czechoslovakia held in 1929 at the Czechoslovak embassy in Buenos Aires with the blessing of state authorities and under the tutelage of the Women's National Board and Circle of Women Artists. Its purpose was to present both the tradition of women’s handicraft and areas that women had until 1918 extremely limited access to in the Czech milieu: painting and sculpture, and especially architecture. This exhibition was augmented by numerous books and articles by Czech women writers. The 1929 exhibition served as a kind of prototype for the current exhibition. V první dekádě existence samostatné Československé republiky se zásadně proměnily podmínky, za nichž mohly domácí umělkyně vystavovat v zahraničí a začleňovat se tak nejen do širšího kontextu dobového „ženského umění“, ale rovněž do moderního umění jako celku. Političtí představitelé meziválečného Československa si byli dobře vědomi toho, že export umění a kulturních hodnot může posílit status mladé demokracie a přinést ekonomický profit; „ženské umění“ pro ně bylo v rámci kulturních výměn a zahraniční kulturní politiky zajímavým artiklem. Jednou z vývozních expozic tohoto typu byla rozsáhlá Výstava ženského umění československého, jež se s posvěcením státních orgánů a pod kuratelou Ženské národní rady a Kruhu výtvarných umělkyň (KVU) konala v roce 1929 na čs. velvyslanectví v Buenos Aires. Jejím smyslem bylo představit jak tradici ženské rukodělné práce, tak obory, jejichž dostupnost byla pro ženy v českém prostředí až do roku 1918 institucionálně zásadně omezována: malířství a především sochařství a architekturu. Doplněna byla velkým konvolutem knih z pera českých spisovatelek a publicistek. Právě ona se stala jakýmsi předobrazem výstavy.
dcterms:title
Z Prahy až do Buenos Aires. „Ženské umění“ a mezinárodní reprezentace meziválečného Československa From Prague All the Way to Buenos Aires. “Women’s Art“ and Intenational Representation of Inter-War Czechoslovakia Z Prahy až do Buenos Aires. „Ženské umění“ a mezinárodní reprezentace meziválečného Československa
skos:prefLabel
Z Prahy až do Buenos Aires. „Ženské umění“ a mezinárodní reprezentace meziválečného Československa From Prague All the Way to Buenos Aires. “Women’s Art“ and Intenational Representation of Inter-War Czechoslovakia Z Prahy až do Buenos Aires. „Ženské umění“ a mezinárodní reprezentace meziválečného Československa
skos:notation
RIV/60461071:53810/14:#0000079!RIV15-MK0-53810___
n3:aktivita
n14:P
n3:aktivity
P(DF12P01OVV041)
n3:dodaniDat
n6:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n13:6782566
n3:druhVysledku
n11:E
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
56548
n3:idVysledku
RIV/60461071:53810/14:#0000079
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
Czech modern art; gender studies; exhibitions of women’s art; nationhood and nationalism; First Czechoslovak Republic; international representation
n3:klicoveSlovo
n4:nationhood%20and%20nationalism n4:gender%20studies n4:international%20representation n4:First%20Czechoslovak%20Republic n4:exhibitions%20of%20women%E2%80%99s%20art n4:Czech%20modern%20art
n3:kontrolniKodProRIV
[1623355C87FE]
n3:mistoKonaniAkce
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
n3:obor
n19:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:pocetUcastnikuAkce
34
n3:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n3:projekt
n15:DF12P01OVV041
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2014
n3:statKonaniAkce
n18:CZ
n3:tvurceVysledku
Pachmanová, Martina
n3:typAkce
n10:CST
n3:ukonceniAkce
2015-01-07+01:00
n3:zahajeniAkce
2014-11-18+01:00
n12:organizacniJednotka
53810