This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60460709%3A41330%2F11%3A52000%21RIV12-MSM-41330___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60460709%3A41330%2F11%3A52000%21RIV12-MSM-41330___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The article summarizes current knowledge regarding the issue of the construction and operation of transport infrastructure impact on the environment. The aim was to define of zone, which is directly affected by road and where flora, fauna, ecological processes and landscape management are under high pressure. From negative impact of transport point of view are often referred as most serious: (i) habitat lost, (ii) landscape fragmentation, (iii) mortality of animals caused by collisions with vehicles, (iv) disturbance ( influencing of the environment and living conditions), (v) destabilization of plant and tree communities in the vicinity of road, (vi) landscape management changes. Building of new road corridors causes a steadily increasing in the total area of road affected zone and reducing the size of unfragmented territory. The growing pressure of gradual process of urbanization should evoke consideration of preferred options 'recycling' of existing transport corridors. Článek shrnuje dosavadní poznatky týkající se problematiky vlivu výstavby a provozu dopravní infrastruktury na životní prostředí. Cílem bylo definování plochy, v které pozemní komunikace přímo ovlivňují faunu, floru, ekologické procesy a krajinný management. Z hlediska negativních dopadů dopravy bývají jako nejvíce závažné označovány: (i) ztráta biotopu, (ii) fragmentace krajiny, (iii) mortalita živočichů způsobená kolizemi s dopravními prostředky, (iv) disturbance (narušování prostředí a životních podmínek), (v) destabilizace bylinných a dřevinných společenstev v okolí komunikace, (vi) změna krajinného managementu. Výstavba nových silničních koridorů způsobuje neustálý nárůst celkové rozlohy road affected zone a snížení rozlohy nefragmentovaného území. Sílící tlak procesu postupné urbanizace by měl evokovat úvahy nad možnostmi přednostní „recyklace“ stávajících dopravně využívaných koridorů. Článek shrnuje dosavadní poznatky týkající se problematiky vlivu výstavby a provozu dopravní infrastruktury na životní prostředí. Cílem bylo definování plochy, v které pozemní komunikace přímo ovlivňují faunu, floru, ekologické procesy a krajinný management. Z hlediska negativních dopadů dopravy bývají jako nejvíce závažné označovány: (i) ztráta biotopu, (ii) fragmentace krajiny, (iii) mortalita živočichů způsobená kolizemi s dopravními prostředky, (iv) disturbance (narušování prostředí a životních podmínek), (v) destabilizace bylinných a dřevinných společenstev v okolí komunikace, (vi) změna krajinného managementu. Výstavba nových silničních koridorů způsobuje neustálý nárůst celkové rozlohy road affected zone a snížení rozlohy nefragmentovaného území. Sílící tlak procesu postupné urbanizace by měl evokovat úvahy nad možnostmi přednostní „recyklace“ stávajících dopravně využívaných koridorů.
dcterms:title
Vliv silnic a silniční dopravy na životní prostředí a definování plochy přímého impaktu The effect of roads and road transport on the environment and defining of road affected zone Vliv silnic a silniční dopravy na životní prostředí a definování plochy přímého impaktu
skos:prefLabel
Vliv silnic a silniční dopravy na životní prostředí a definování plochy přímého impaktu Vliv silnic a silniční dopravy na životní prostředí a definování plochy přímého impaktu The effect of roads and road transport on the environment and defining of road affected zone
skos:notation
RIV/60460709:41330/11:52000!RIV12-MSM-41330___
n15:predkladatel
n16:orjk%3A41330
n3:aktivita
n4:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
99
n3:dodaniDat
n12:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n14:2230488
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n11:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
239151
n3:idVysledku
RIV/60460709:41330/11:52000
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
Road affected zone, habitat occupation, disturbance of landscape
n3:klicoveSlovo
n9:habitat%20occupation n9:disturbance%20of%20landscape n9:Road%20affected%20zone
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[A61AF8C4F34E]
n3:nazevZdroje
Acta Pruhoniciana
n3:obor
n17:DO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2011
n3:svazekPeriodika
2011
n3:tvurceVysledku
Keken, Zdeněk Kušta, Tomáš Ježek, Miloš
n3:wos
0
s:issn
0374-5651
s:numberOfPages
6
n7:organizacniJednotka
41330