This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60460709%3A41310%2F09%3A29298%21RIV13-MSM-41310___/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60460709%3A41310%2F09%3A29298%21RIV13-MSM-41310___
rdf:type
n17:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The article deal with assessment influence of electric road vehicle traffic and aims to compare this influence with default fossil fuel vehicles (motor petrol and motor oil), alternative fuel (compressed natural gas and liquefied natural gas) and biofuels ( bioethanol and methyl esther of rapeseed oil). By motor fuels for objective comparing incidence for life environment is using Well to Wheels analysis, which deals about greenhouse gas emission in a whole fuel„ life cycle“, i.e. from production of fuel as far as combustion in vehicle. Electric road vehicle has no emission during his functioning, but consumes electric power from electricity. For assessment influence of electric road vehicle for life environment and comparing with other cars, we have to determine power consumption from electricity by equal conditions like for motor fuels. Then we can to compare greenhouse gas emission produced for consumed electric power of electric car with other kind of fuels. Článek se zabývá posouzením vlivu provozu elektromobilů na životní prostředí a snaží se tento vliv porovnat s provozem vozidel na klasická fosilní paliva (automobilový benzín a motorová nafta), alternativní paliva (stlačený zemní plyn a zkapalněný ropný plyn) a biopaliva (bioethanol a methyl ester řepkového oleje). U motorových paliv se pro objektivní posouzení dopadů na životní prostředí používá Well to Wheels analýza, která zohledňuje produkci emisí skleníkových plynů v celém „životním cyklu“ paliva, tj. od výroby paliva až po spálení ve vozidle. Elektromobil při svém provozu nevypouští do ovzduší žádné emise, spotřebovává pouze elektrickou energii získanou z elektrické sítě. Pro posouzení vlivu elektromobilu na životní prostředí a porovnání s ostatními vozidly musíme u elektromobilu stanovit spotřebu elektrické energie ze sítě za stejných podmínek jako je tomu u motorových paliv. Teprve pak můžeme porovnávat emise skleníkových plynů vyprodukovaných na spotřebovanou elektřinu elektromobilem s ostatními druhy paliv. Článek se zabývá posouzením vlivu provozu elektromobilů na životní prostředí a snaží se tento vliv porovnat s provozem vozidel na klasická fosilní paliva (automobilový benzín a motorová nafta), alternativní paliva (stlačený zemní plyn a zkapalněný ropný plyn) a biopaliva (bioethanol a methyl ester řepkového oleje). U motorových paliv se pro objektivní posouzení dopadů na životní prostředí používá Well to Wheels analýza, která zohledňuje produkci emisí skleníkových plynů v celém „životním cyklu“ paliva, tj. od výroby paliva až po spálení ve vozidle. Elektromobil při svém provozu nevypouští do ovzduší žádné emise, spotřebovává pouze elektrickou energii získanou z elektrické sítě. Pro posouzení vlivu elektromobilu na životní prostředí a porovnání s ostatními vozidly musíme u elektromobilu stanovit spotřebu elektrické energie ze sítě za stejných podmínek jako je tomu u motorových paliv. Teprve pak můžeme porovnávat emise skleníkových plynů vyprodukovaných na spotřebovanou elektřinu elektromobilem s ostatními druhy paliv.
dcterms:title
Well-to-Wheels analýza motorových paliv a elektromobilu Well-to-Wheels analýza motorových paliv a elektromobilu Well-to-Wheels analysis of engine fuels and electro mobile
skos:prefLabel
Well-to-Wheels analysis of engine fuels and electro mobile Well-to-Wheels analýza motorových paliv a elektromobilu Well-to-Wheels analýza motorových paliv a elektromobilu
skos:notation
RIV/60460709:41310/09:29298!RIV13-MSM-41310___
n4:aktivita
n12:P
n4:aktivity
P(OC 193)
n4:cisloPeriodika
5
n4:dodaniDat
n5:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n8:3466892 n8:3135462 n8:9506977
n4:druhVysledku
n13:J
n4:duvernostUdaju
n14:S
n4:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
351845
n4:idVysledku
RIV/60460709:41310/09:29298
n4:jazykVysledku
n7:cze
n4:klicovaSlova
electro mobile, green house gasses, gasoline vehicle, diesel vehicle
n4:klicoveSlovo
n6:diesel%20vehicle n6:electro%20mobile n6:gasoline%20vehicle n6:green%20house%20gasses
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[D1692291B2D9]
n4:nazevZdroje
Doprava
n4:obor
n18:JT
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n4:pocetTvurcuVysledku
5
n4:projekt
n16:OC%20193
n4:rokUplatneniVysledku
n5:2009
n4:svazekPeriodika
51
n4:tvurceVysledku
Miler, Petr Hönig, Vladimír Schwarzkopf, Michal Hromádko, Jan Hromádko, Jiří
s:issn
0012-5520
s:numberOfPages
4
n11:organizacniJednotka
41310