This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60460709%3A41310%2F03%3A00005019%21RIV%2F2004%2FMSM%2F413104%2FN/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60460709%3A41310%2F03%3A00005019%21RIV%2F2004%2FMSM%2F413104%2FN
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
The presented paper summarizes the results of theoretical analysis and experimental verification of diesel engines emission and fuel consumption measurements. The proposed model of simulated test ride was applied for diesel engine route bus. The analysisand material preparation for possible application of quasistatic method in conditions of automobile service stations is included. The analysis deals especially with calculation of fuel consumption from the measured emission gases based on simple techni cal solution with sufficient accuracy even for common service sensors. V předložené zprávě jsou shrnuty výsledky teoretického rozboru a experimentálního ověření problematiky měření emisí a spotřeby paliva vznětových motorů. Navržený model virtuální zkušební jízdy byl aplikován na linkovém autobusu se vznětovým motorem. Je proveden rozbor a materiální příprava pro možnost aplikace kvazistatické metody v dílenských podmínkách automobilových servisních zařízeních. Jedná se zejména o stanovení spotřeby p The presented paper summarizes the results of theoretical analysis and experimental verification of diesel engines emission and fuel consumption measurements. The proposed model of simulated test ride was applied for diesel engine route bus. The analysisand material preparation for possible application of quasistatic method in conditions of automobile service stations is included. The analysis deals especially with calculation of fuel consumption from the measured emission gases based on simple techni cal solution with sufficient accuracy even for common service sensors. V předložené zprávě jsou shrnuty výsledky teoretického rozboru a experimentálního ověření problematiky měření emisí a spotřeby paliva vznětových motorů. Navržený model virtuální zkušební jízdy byl aplikován na linkovém autobusu se vznětovým motorem. Je proveden rozbor a materiální příprava pro možnost aplikace kvazistatické metody v dílenských podmínkách automobilových servisních zařízeních. Jedná se zejména o stanovení spotřeby p
dcterms:title
Measuring method on the free rollers for lorries tractors and special vehicles and its utilization at the emission, fuel consumption and engine technical state test Measuring method on the free rollers for lorries tractors and special vehicles and its utilization at the emission, fuel consumption and engine technical state test
skos:prefLabel
Measuring method on the free rollers for lorries tractors and special vehicles and its utilization at the emission, fuel consumption and engine technical state test Measuring method on the free rollers for lorries tractors and special vehicles and its utilization at the emission, fuel consumption and engine technical state test
skos:notation
RIV/60460709:41310/03:00005019!RIV/2004/MSM/413104/N
n3:aktivita
n14:Z
n3:aktivity
Z(MSM 413100016)
n3:dodaniDat
n9:2004
n3:domaciTvurceVysledku
n8:6459420 n8:5965225 n8:1341294 n8:2400812
n3:druhVysledku
n7:V
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
614627
n3:idVysledku
RIV/60460709:41310/03:00005019
n3:jazykVysledku
n5:eng
n3:klicovaSlova
HDV; service measurements; Power absorption dynamometer; fuel consumption; emission; economical and ecological running of vehicles
n3:klicoveSlovo
n10:economical%20and%20ecological%20running%20of%20vehicles n10:emission n10:Power%20absorption%20dynamometer n10:HDV n10:fuel%20consumption n10:service%20measurements
n3:kontrolniKodProRIV
[2F52D3048C5C]
n3:mistoVydani
Praha
n3:objednatelVyzkumneZpravy
Česká zemědělská univerzita v Praze
n3:obor
n13:GB
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:pocetUcastnikuAkce
0
n3:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2003
n3:tvurceVysledku
Pejša, Ladislav Hladík, Tomáš Pexa, Martin Kadleček, Boleslav
n3:verzeVyzkumneZpravy
Neuveden
n3:zamer
n12:MSM%20413100016
s:numberOfPages
30
n17:organizacniJednotka
41310