This HTML5 document contains 52 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60460709%3A41210%2F06%3A16731%21RIV07-MSM-41210___/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60460709%3A41210%2F06%3A16731%21RIV07-MSM-41210___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
Vlivem zvyšující se dopravy dochází ke zhoršení kvality životního prostředí v blízkosti komunikací. Proto byl hodnocen vliv různé intenzity dopravy na znečištění půdy těžkými kovy (Zn, Cd, Pb a Cu) v odlišných hloubkách (0-10, 10-20 a 20-30 cm) a vzdálenostech (1,2,5,10,20 a 50 m) od silnice. Půdní vzorky byly odebrány na čtyřech lokalitách v Moravskoslezském kraji, konkrétně ve městě Havířov, jeho okolí a v nedaleko ležící obci Hradiště. Odběry byly provedeny ve třech termínech: na jaře 2002, na podzim 2002 a na jaře 2003. Kromě obsahu těžkých kovů stanovených ve výluhu 2M HNO3 byly zjišťovány základní půdní vlastnosti. Byl potvrzen pokles obsahu těžkých kovů s rostoucí vzdáleností a zvětšující se hloubkou od silnice. Maximální řípustné hodnoty byly nejčastěji překračovány do vzdálenosti dvou metrů od komunikace. Limity kadmia byly překračovány v největší míře, naopak limity pro měď nebyly překročeny ani v jednom z případů. Byl prokázán vliv intenzity dopravy na obsahy těžkých kovů v půdě. Vlivem zvyšující se dopravy dochází ke zhoršení kvality životního prostředí v blízkosti komunikací. Proto byl hodnocen vliv různé intenzity dopravy na znečištění půdy těžkými kovy (Zn, Cd, Pb a Cu) v odlišných hloubkách (0-10, 10-20 a 20-30 cm) a vzdálenostech (1,2,5,10,20 a 50 m) od silnice. Půdní vzorky byly odebrány na čtyřech lokalitách v Moravskoslezském kraji, konkrétně ve městě Havířov, jeho okolí a v nedaleko ležící obci Hradiště. Odběry byly provedeny ve třech termínech: na jaře 2002, na podzim 2002 a na jaře 2003. Kromě obsahu těžkých kovů stanovených ve výluhu 2M HNO3 byly zjišťovány základní půdní vlastnosti. Byl potvrzen pokles obsahu těžkých kovů s rostoucí vzdáleností a zvětšující se hloubkou od silnice. Maximální řípustné hodnoty byly nejčastěji překračovány do vzdálenosti dvou metrů od komunikace. Limity kadmia byly překračovány v největší míře, naopak limity pro měď nebyly překročeny ani v jednom z případů. Byl prokázán vliv intenzity dopravy na obsahy těžkých kovů v půdě. Increasing traffic has a negative effect on environment in the vicinity of roads. Different traffic intensity influence on soil pollution by heavy metals(Zu, Zn, Pb and Cd) was assessed in six distances from road (1,2,5,10,20 and 50 m) and three depths(0-10, 10-20 and 20-30 cm). Sampling was done at four locations in the Czech Republic, in Havířov city, its surrounding and nearby village Hradiště. Sampling ran in tree terms: spring, autumn 2002 and spring 2003. In addition to basic soil characteristics heavy metal content in 2M HNO3 was studied. Heavy metal contents decline with enhancing distance from road and depth were confirmed. Maximum permissible Zn and Pb limits were overpassed mainly in 2 m distance. Cadmium limits were overpassed the most often. On the other hand Cu limits were not overpassed in any case. Influence of heavy metal content in soil and traffic intensity was proved.
dcterms:title
Znečištění půd rizikovými prvky dopravou Soil contamination by traffic Znečištění půd rizikovými prvky dopravou
skos:prefLabel
Znečištění půd rizikovými prvky dopravou Znečištění půd rizikovými prvky dopravou Soil contamination by traffic
skos:notation
RIV/60460709:41210/06:16731!RIV07-MSM-41210___
n3:strany
0;0
n3:aktivita
n20:Z
n3:aktivity
Z(MSM6046070901)
n3:dodaniDat
n8:2007
n3:domaciTvurceVysledku
n9:3953890 n9:6519547 n9:1420038 n9:2123142
n3:druhVysledku
n12:D
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n21:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
510257
n3:idVysledku
RIV/60460709:41210/06:16731
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
traffic, heavy metals, pollution, road, soil
n3:klicoveSlovo
n13:pollution n13:road n13:heavy%20metals n13:traffic n13:soil
n3:kontrolniKodProRIV
[6A2B1BCD902B]
n3:mistoKonaniAkce
Kouty nad Desnou
n3:mistoVydani
Olomouc
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuvedeno, 0
n3:nazevZdroje
Pedogeneze a kvalitativní změny půd v podmínkách přírodních a antropicky ovlivněných území. Sborník referátů z 11. pedologických dnů
n3:obor
n14:DF
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2006
n3:tvurceVysledku
Pavlů, Lenka Borůvka, Luboš Drábek, Ondřej Galušková, Ivana
n3:typAkce
n19:WRD
n3:zahajeniAkce
2006-09-20+02:00
n3:zamer
n7:MSM6046070901
s:numberOfPages
1
n15:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n16:isbn
80-244-1448-1
n10:organizacniJednotka
41210