This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A47247%21RIV11-MSM-41110___/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60460709%3A41110%2F10%3A47247%21RIV11-MSM-41110___
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
We can define oligopoly as a market model type of imperfect competition, which is characterized by a small number of companies in the sector and by a relatively high degree of interdependence of their decisions. If the oligopolistic firm thinks about change of price (or amount) of its production, it will take into account not only the reaction of prospective purchaser, but also the response of competing firms. The Sweezy´s oligopoly model assumes that firms produce differentiated product and the firm expects that a competitor will not respond to an increase in its market price, but will respond to reducing its market price by decreasing the price either. The goal of this paper is to highlight the behaviour of oligopolistic firms in terms of rigid prices of food business chains. This year the food business chains expand the offer of products sold under its own brand. They expect higher demand for goods with their own brand which are cheaper than the branded goods. Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování. Uvažuje-li oligopolní firma o změně ceny (množství) své produkce, bude brát v úvahu nejen reakci poptávajících, ale také reakci konkurenčních firem. . Ve Sweezyho modelu oligopolu předpokládáme, že firmy vyrábějí diferencovaný (odlišený) produkt a firma očekává, že konkurent nebude reagovat na zvýšení její tržní ceny, ale bude reagovat na snížení její tržní ceny také snížením. Cílem příspěvku je poukázat na oligopolní chování firem v podmínkách strnulých (rigidních) cen u obchodních řetězců. Obchodní řetězce letos rozšiřují nabídku výrobků, které prodávají pod vlastní značkou. Očekávají, že poptávka po privátních výrobcích, které vyjdou levněji než značkové zboží, se zvýší. Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování. Uvažuje-li oligopolní firma o změně ceny (množství) své produkce, bude brát v úvahu nejen reakci poptávajících, ale také reakci konkurenčních firem. . Ve Sweezyho modelu oligopolu předpokládáme, že firmy vyrábějí diferencovaný (odlišený) produkt a firma očekává, že konkurent nebude reagovat na zvýšení její tržní ceny, ale bude reagovat na snížení její tržní ceny také snížením. Cílem příspěvku je poukázat na oligopolní chování firem v podmínkách strnulých (rigidních) cen u obchodních řetězců. Obchodní řetězce letos rozšiřují nabídku výrobků, které prodávají pod vlastní značkou. Očekávají, že poptávka po privátních výrobcích, které vyjdou levněji než značkové zboží, se zvýší.
dcterms:title
The oligopoly competition between multinational food business chains in conditions of integrating Europe Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy
skos:prefLabel
Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy The oligopoly competition between multinational food business chains in conditions of integrating Europe Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy
skos:notation
RIV/60460709:41110/10:47247!RIV11-MSM-41110___
n5:aktivita
n14:S
n5:aktivity
S
n5:cisloPeriodika
1
n5:dodaniDat
n10:2011
n5:domaciTvurceVysledku
n7:9986200 n7:5625068
n5:druhVysledku
n12:J
n5:duvernostUdaju
n9:S
n5:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
276579
n5:idVysledku
RIV/60460709:41110/10:47247
n5:jazykVysledku
n17:cze
n5:klicovaSlova
Oligopoly, competition, market, food, food business chain
n5:klicoveSlovo
n13:food n13:market n13:food%20business%20chain n13:competition n13:Oligopoly
n5:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n5:kontrolniKodProRIV
[3F3362439C0A]
n5:nazevZdroje
Auspicia
n5:obor
n11:AE
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n5:pocetTvurcuVysledku
2
n5:rokUplatneniVysledku
n10:2010
n5:svazekPeriodika
VII
n5:tvurceVysledku
Severová, Lucie Šrédl, Karel
n5:wos
0
s:issn
1214-4967
s:numberOfPages
4
n16:organizacniJednotka
41110