This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60460709%3A41110%2F06%3A16353%21RIV07-MSM-41110___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60460709%3A41110%2F06%3A16353%21RIV07-MSM-41110___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The paper deal swith there lation between education, as pivotal characteristic sof capital, and efficiency of schoolwork-places with use of production modelling. A starting analytic tool is a determination of school facilities efficiencyaccording to an efficiency matrix from which i tresults that also schools with a lower volume of resources per a student can significantly contribute to human capital development. Transformation of these sources in to knowledge is expressed by a production function of education in which results of students are an endogenous variable in dependence on school resources, qualification level of students´ families, school-mates´ level, previous results of students and their effort. The course of the production function and its shape depends on many factors and economy of scale determined in the paper. The paper deal swith there lation between education, as pivotal characteristic sof capital, and efficiency of schoolwork-places with use of production modelling. A starting analytic tool is a determination of school facilities efficiencyaccording to an efficiency matrix from which i tresults that also schools with a lower volume of resources per a student can significantly contribute to human capital development. Transformation of these sources in to knowledge is expressed by a production function of education in which results of students are an endogenous variable in dependence on school resources, qualification level of students´ families, school-mates´ level, previous results of students and their effort. The course of the production function and its shape depends on many factors and economy of scale determined in the paper. Článek se zabývá vztahem mezi vzděláním jako stěžejní charakteristiky kapitálu a výkonností školských pracovišť s využitím produkčního modelování. Výchozím analytickým nástrojem je vymezení výkonnosti školských zařízení dle matice efektivnosti, z níž vyplývá, že i školy s nižším objemem zdrojů na studenta mohou významně přispívat k rozvoji lidského kapitálu. Transformace těchto zdrojů ve znalosti je vyjádřena produkční funkcí vzdělání, v níž jsou endogenní proměnnou výsledky studentů v závislosti na školských zdrojích, kvalifikační úrovni rodin studentů,úrovně spolužáků, předchozích výsledků studentů a jejich úsilí. Průběh produkční funkce a její tvar závisí na řadě faktorů a ekonomii z rozsahu vymezených v článku.
dcterms:title
Human capital and modelling of its development Human capital and modelling of its development Lidský kapitál a modelování jeho rozvoje
skos:prefLabel
Human capital and modelling of its development Lidský kapitál a modelování jeho rozvoje Human capital and modelling of its development
skos:notation
RIV/60460709:41110/06:16353!RIV07-MSM-41110___
n3:strany
117;122
n3:aktivita
n17:Z
n3:aktivity
Z(MSM 411100013)
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n4:2007
n3:domaciTvurceVysledku
n18:3788342
n3:druhVysledku
n6:J
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
478394
n3:idVysledku
RIV/60460709:41110/06:16353
n3:jazykVysledku
n9:eng
n3:klicovaSlova
ekonomie vzdělání, lidský kapitál, modelování, produkční funkce ve vzdělání
n3:klicoveSlovo
n13:modelov%C3%A1n%C3%AD n13:ekonomie%20vzd%C4%9Bl%C3%A1n%C3%AD n13:produk%C4%8Dn%C3%AD%20funkce%20ve%20vzd%C4%9Bl%C3%A1n%C3%AD n13:lidsk%C3%BD%20kapit%C3%A1l
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[2E33A7F2AE83]
n3:nazevZdroje
Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)
n3:obor
n7:GA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2006
n3:svazekPeriodika
52
n3:tvurceVysledku
Tvrdoň, Jiří
n3:zamer
n11:MSM%20411100013
s:issn
0139-570X
s:numberOfPages
6
n10:organizacniJednotka
41110