This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8129%21RIV%2F2005%2FGA0%2F411105%2FN/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8129%21RIV%2F2005%2FGA0%2F411105%2FN
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
dcterms:description
V konkurenční společnosti jsou producenti potravin nuceni hledat způsoby, jak před vlastním zavedením produktu zjistit jeho šanci na trhu. Většina spotřebitelů se rozhoduje na základě ceny dále podle vlastností výrobku udaných výrobcem a podle vlastního vizuálního a senzorického hodnocení. K senzorickému hodnocení vybraných druhů potravin souborem 150 spotřebitelů, byla použita bodovací preferenční metoda a metoda slovního popisu. Výsledky byly zpracovány klasickými statistickými metodami. Hodnocení výrobku spotřebitelem a jeho rozhodování bylo modelováno pomocí fuzzy logiky, která umožňuje matematicky formalizovat vyjádření vjemu člověka a dále s ním pracovat. Základem této metody je využití teorie fuzzy množin pro vytvoření algoritmů pro hodnocení potravin. Modelování algoritmů a vývoj fuzzy pravidel pro vybrané skupiny potravin bylo provedeno v počítačovém programu MATLAB. Vytvořeným fuzzy modelem lze odhadnout chování a rozhodování spotřebitele na trhu. V konkurenční společnosti jsou producenti potravin nuceni hledat způsoby, jak před vlastním zavedením produktu zjistit jeho šanci na trhu. Většina spotřebitelů se rozhoduje na základě ceny dále podle vlastností výrobku udaných výrobcem a podle vlastního vizuálního a senzorického hodnocení. K senzorickému hodnocení vybraných druhů potravin souborem 150 spotřebitelů, byla použita bodovací preferenční metoda a metoda slovního popisu. Výsledky byly zpracovány klasickými statistickými metodami. Hodnocení výrobku spotřebitelem a jeho rozhodování bylo modelováno pomocí fuzzy logiky, která umožňuje matematicky formalizovat vyjádření vjemu člověka a dále s ním pracovat. Základem této metody je využití teorie fuzzy množin pro vytvoření algoritmů pro hodnocení potravin. Modelování algoritmů a vývoj fuzzy pravidel pro vybrané skupiny potravin bylo provedeno v počítačovém programu MATLAB. Vytvořeným fuzzy modelem lze odhadnout chování a rozhodování spotřebitele na trhu. In our competition society are the food producers forced to find methods how to determine the chance of the product on the market before its introduction. Most consumers decide on the basis of price, information published by the producer and their own visual and sensor appreciation. The sensor appreciation of the selected kind of food by 150 consumers was done using scouring preferential method and method of the lexical description. The results were processed by classical statistical methods. The consumer appreciation of the product and consumer decision was modeled using fuzzy logic, which enables mathematical formalization of the man sensation and it’s further processing. The principal of this method is application of the Fuzzy set theory in development of the algorithms for food appreciation. The modeling and development of the fuzzy formulas for selected sorts of food was done by computer program MATLAB. The developed fuzzy model of the consumer can be used for estimation of the customer’s de
dcterms:title
FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ CONSUMER IN COMPETITIVE ENVIRONMENT - FUZZY MODEL FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ
skos:prefLabel
CONSUMER IN COMPETITIVE ENVIRONMENT - FUZZY MODEL FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ FUZZY MODEL SPOTŘEBITELE V KONKURENČNÍM PROSTŘEDÍ
skos:notation
RIV/60460709:41110/04:8129!RIV/2005/GA0/411105/N
n3:strany
233;239
n3:aktivita
n12:P
n3:aktivity
P(GP525/02/D172)
n3:dodaniDat
n8:2005
n3:domaciTvurceVysledku
n13:8119481 n13:8418209 n13:7913923
n3:druhVysledku
n7:D
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
565091
n3:idVysledku
RIV/60460709:41110/04:8129
n3:jazykVysledku
n21:cze
n3:klicovaSlova
consumer, sensor appreciation, fuzzy model
n3:klicoveSlovo
n4:consumer n4:sensor%20appreciation n4:fuzzy%20model
n3:kontrolniKodProRIV
[D085BA8EF460]
n3:mistoKonaniAkce
MZLU Brno
n3:mistoVydani
MZLU Brno
n3:nazevZdroje
Firma a konkurenční prostředí 2004
n3:obor
n15:GA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n17:GP525%2F02%2FD172
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2004
n3:tvurceVysledku
Samek, Miroslav Halbich, Čestmír Kovářová, Kateřina
n3:typAkce
n19:WRD
n3:zahajeniAkce
2004-08-07+02:00
s:numberOfPages
7
n20:hasPublisher
KONVOJ Brno
n18:isbn
80-7302-075-0
n10:organizacniJednotka
41110