This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00498967%21RIV14-MSM-G43_____/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00498967%21RIV14-MSM-G43_____
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://vavtest.unob.cz/registr
dcterms:description
Aktivní termografie dnes patří mezi etablované metody nedestruktivního zkoušení. Tato metoda využívá pro detekci defektů vizualizaci teplotního pole povrchu zkoušeného objektu podrobeného ohřevu pomocí externího zdroje tepla. V případě použití plošného ohřevu v kombinaci se záznamem pomocí moderních infračervených kamer s matricovými FPA detektory se tato metoda jeví jako výhodná také pro kontrolu velkorozměrových potahových panelů letadel, ať již jsou vyrobeny z kompozitních materiálů, či slitin lehkých kovů. Vedle vlastností kamery je nejdůležitějším faktorem, ovlivňujícím citlivost a spolehlivost metody, zvolený způsob ohřevu. Jednou ze slibných možností plošného ohřevu, vyznačující se požadovanou vysokou homogenitou a dostatečnou intenzitou, je užití elektrického odporového topného elementu ve formě fólie, který kontaktně ohřívá kontrolovaný potah letounu a umožňuje provedení jak průchodové techniky, tak techniky odrazové. Praktické zkoušky metody byly provedeny v oblasti detekce vad nacházejících se v relativně tlustostěnném vzorku z kompozitu uhlík/epoxid a také v oblasti detekce simulovaných korozních úbytků u plechu z hliníkové slitiny. V obou případech se metoda ukázala jako velmi slibná. Aktivní termografie dnes patří mezi etablované metody nedestruktivního zkoušení. Tato metoda využívá pro detekci defektů vizualizaci teplotního pole povrchu zkoušeného objektu podrobeného ohřevu pomocí externího zdroje tepla. V případě použití plošného ohřevu v kombinaci se záznamem pomocí moderních infračervených kamer s matricovými FPA detektory se tato metoda jeví jako výhodná také pro kontrolu velkorozměrových potahových panelů letadel, ať již jsou vyrobeny z kompozitních materiálů, či slitin lehkých kovů. Vedle vlastností kamery je nejdůležitějším faktorem, ovlivňujícím citlivost a spolehlivost metody, zvolený způsob ohřevu. Jednou ze slibných možností plošného ohřevu, vyznačující se požadovanou vysokou homogenitou a dostatečnou intenzitou, je užití elektrického odporového topného elementu ve formě fólie, který kontaktně ohřívá kontrolovaný potah letounu a umožňuje provedení jak průchodové techniky, tak techniky odrazové. Praktické zkoušky metody byly provedeny v oblasti detekce vad nacházejících se v relativně tlustostěnném vzorku z kompozitu uhlík/epoxid a také v oblasti detekce simulovaných korozních úbytků u plechu z hliníkové slitiny. V obou případech se metoda ukázala jako velmi slibná. Active infrared thermography can be regarded as a well-established non-destructive method today. This method uses visualization of surface temperature field of test object, which has been subjected to heating by an external heat source, for detecting defects. If surface heating in combination with present-day thermal imagers using matrix FPA detectors is used, this method appears to be useful even for the inspection of large-area aircraft skin panels, whether they are made of composite materials or light metal alloys. The proper method of heating is, besides the properties of the infrared imager, the most important factor influencing the method sensitivity and reliability. There is one promising method of high homogeneity and intensity surface heating that can be used - the use of electric resistance heating element in the form of thin film, which can heat the skin surface and enable the use of both transmission and reflection technique. Practical tests of the method were carried out in the field of detection of subsurface defects located in the relatively thick-walled carbon/epoxy composite sample and detection of simulated corrosion loss of light metal alloy plate. In both cases, the method proved to be very promising.
dcterms:title
Možnosti nedestruktivní prohlídky letecké techniky pomocí aktivní termografické metody užívající kontaktního elektrického ohřevu Možnosti nedestruktivní prohlídky letecké techniky pomocí aktivní termografické metody užívající kontaktního elektrického ohřevu Possibilities of Aircraft Non-destructive Inspection Using Active Thermographic Method Based on Contact Electric Resistance Heating
skos:prefLabel
Possibilities of Aircraft Non-destructive Inspection Using Active Thermographic Method Based on Contact Electric Resistance Heating Možnosti nedestruktivní prohlídky letecké techniky pomocí aktivní termografické metody užívající kontaktního elektrického ohřevu Možnosti nedestruktivní prohlídky letecké techniky pomocí aktivní termografické metody užívající kontaktního elektrického ohřevu
skos:notation
RIV/60162694:G43__/13:00498967!RIV14-MSM-G43_____
n3:aktivita
n18:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n19:3456382 n19:6532179
n3:druhVysledku
n13:D
n3:duvernostUdaju
n21:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
89800
n3:idVysledku
RIV/60162694:G43__/13:00498967
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
Non-destructive inspection; infrared thermography; resistive heating element; aircraft composite skin
n3:klicoveSlovo
n10:Non-destructive%20inspection n10:aircraft%20composite%20skin n10:resistive%20heating%20element n10:infrared%20thermography
n3:kontrolniKodProRIV
[FFA02EF95F38]
n3:mistoKonaniAkce
Olomouc
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
NDE for Safety / Defektoskopie 2013
n3:obor
n6:KA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2013
n3:tvurceVysledku
Chlebeček, Tomáš Tříska, Václav
n3:typAkce
n14:EUR
n3:zahajeniAkce
2013-01-01+01:00
s:numberOfPages
8
n15:hasPublisher
VUT v Brně ve spolupráci s Českou společností pro NDT
n5:isbn
978-80-214-4799-8
n17:organizacniJednotka
G43