This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00482678%21RIV13-MO0-G43_____/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00482678%21RIV13-MO0-G43_____
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://vavtest.unob.cz/registr
dcterms:description
Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály cizích jazyků v rámci nepovinného studia. U svých podřízených kladně hodnotí vztah k práci a atmosféru na pracovišti, vyznačující se důvěrou k sobě navzájem a ochotou pracovat v týmu. Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály cizích jazyků v rámci nepovinného studia. U svých podřízených kladně hodnotí vztah k práci a atmosféru na pracovišti, vyznačující se důvěrou k sobě navzájem a ochotou pracovat v týmu. The paper is aimed at the attitude of heads of language centres to teaching foreign languages in Bachelor study programmes of Czech technical faculties. It is related to one of the sub-problems, which was explored in the doctoral thesis focused on language curriculum development in non-philological institutions of higher education. The solving of the sub problem was based on the concept of the state language policy of the Czech Republic at the tertiary level as well as on the concept of internationalization in education at selected technical faculties. In empirical research, a quantitative method was used. As we did not manage to find any adequate questionnaire, it was necessary to construct it. Based on the statistically processed data, we might claim that the respondents prefer active knowledge of two foreign languages (1 of them is English). Most of them put particular stress on compulsory teaching of language for occupational purposes. They strongly support teaching of a wider range of foreign languages in the form of optional subjects. Regarding their subordinates, they value positively their relation to work and workplace atmosphere, which is characterized by mutual trust and willingness to work in a team.
dcterms:title
The university management’s attitude to teaching foreign languages at Czech technical faculties Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření
skos:prefLabel
The university management’s attitude to teaching foreign languages at Czech technical faculties Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření
skos:notation
RIV/60162694:G43__/12:00482678!RIV13-MO0-G43_____
n3:aktivita
n19:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n7:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n11:3514579
n3:druhVysledku
n16:D
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:entitaPredkladatele
n20:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
160213
n3:idVysledku
RIV/60162694:G43__/12:00482678
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
Technical faculties; Bachelor Study Programme; heads of language centres; teaching foreign languages; empirical research
n3:klicoveSlovo
n4:empirical%20research n4:teaching%20foreign%20languages n4:Technical%20faculties n4:heads%20of%20language%20centres n4:Bachelor%20Study%20Programme
n3:kontrolniKodProRIV
[4BAFA6AC115E]
n3:mistoKonaniAkce
Praha
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Sborník příspěvků z XX. výročí konference České asociace pedagogického výzkumu
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2012
n3:tvurceVysledku
Jonáková, Stanislava
n3:typAkce
n8:CST
n3:zahajeniAkce
2012-09-10+02:00
s:numberOfPages
11
n15:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze
n12:isbn
978-80-7290-620-8
n21:organizacniJednotka
G43