This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004050%21RIV%2F2003%2FMSM%2F120003%2FN/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004050%21RIV%2F2003%2FMSM%2F120003%2FN
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek vznikl jako potřeba reakce na některé problémy vznikající při zavádění mnohočlenů ve škole. Na základě demonstrace chybných žákovských řešení a analýzy jejich chyb je předložena metoda vizualizace úpravy mnohočlenů jako geometrické interpretace. Tento způsob výkladu vychází ze souvislosti s historií řecké a arabské matematiky. The article is a reaction on problems, which occur by the introduction of polynomials at a school. On the base of a demonstration of wrong pupil´s solutions and their analysis the method of visualization of polynomials as a geometric interpretation is given. This way of the introduction has its roots in the history of a Greek and Arabic mathematics.
dcterms:title
Vizualization of polynomials at school (children aged 11-15) Jak vizualizovat mnohočleny na základní škole Jak vizualizovat mnohočleny na základní škole
skos:prefLabel
Jak vizualizovat mnohočleny na základní škole Vizualization of polynomials at school (children aged 11-15) Jak vizualizovat mnohočleny na základní škole
skos:notation
RIV/60076658:_____/02:00004050!RIV/2003/MSM/120003/N
n3:strany
43 - 48
n3:aktivita
n11:Z
n3:aktivity
Z(MSM 124100006)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n4:2003
n3:domaciTvurceVysledku
n17:2377330
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
649929
n3:idVysledku
RIV/60076658:_____/02:00004050
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
polynomials, the methods of teaching
n3:klicoveSlovo
n9:the%20methods%20of%20teaching n9:polynomials
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[00D8FE4291C9]
n3:nazevZdroje
XX Mezinárodní koloktivum o řízení osvojovacího procesu
n3:obor
n6:BA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:pocetUcastnikuAkce
0
n3:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2002
n3:svazekPeriodika
20
n3:tvurceVysledku
Binterová, Helena
n3:zamer
n15:MSM%20124100006
s:numberOfPages
6
n16:isbn
80-7231-090-9