This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A_____%2F01%3A00004276%21RIV%2F2003%2FMSM%2F120003%2FN/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A_____%2F01%3A00004276%21RIV%2F2003%2FMSM%2F120003%2FN
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Starting from different definitions, a general model of learning motivation is proposed. Besides the description of antecendent characteristics of the person and situation, the model stresses the specification of actual variables that affect the quality of learning motivation. It further analyses how actual motivation influences the process and the results (outcomes) of learning. Using this general model, we begin our explanation from Heckhausen´s Extended Cognitive Model of Motivation (1977) and its further elaboration by Heckhausen and Rheinberg (1980) and Rheinberg (1989). Klinger´s, Kuhl and Beckmann´s, Heckhausen´s, and Gollwitzer´s theories are also taken into account. Man and collaborators are included, too. We argue that short-term interventions need not be restricted to a pure change in structure that is relevant to the situation, but can also include activity-related incentives. On the other hand, a long-term strategy always focuses on changing characteristics of the person. An exact anal Přehledová studie shrnuje novější poznatky o učební motivaci žáků. Upozorňuje na dvě pojetí motivace - užší, zaměřené na přírůstek žákova učení a širší, kde přírůstek učení je vedlejším produktem jiných, často zábavnějších činností. V teoretické části studie jsou vyloženy dva modely učební motivace: Rheinbergův rámcový model motivace k učení a Heckhausenův a Rheinbergův racionální model motivování k autoregulovanému učení. Dále jsou diskutovány důležité determinanty žákovské motivace, jako jsou motivy, orientování motivace, individuální zájmy, vůle, kognice, naděje na úspěch a strach z neúspěchu, učební cíle, vnímané vlastní možnosti. Autoři upozorňují na tři typy žákovských očekávání, které rovněž ovlivňují motivaci: jednání#výsledek, situace#výsledek, výsledek#konsekvence. Konstatují, že z motivačního pohledu existují nejméně čtyři typy žáků a zamýšlejí se nad tím, jak jejich učení může ovlivnit hodnocení výsledků pomoci sociální vztahové normy anebo individuální vztahové normy. Druhá část studie
dcterms:title
Modifying learning motivation Ovlivňování učební motivace Ovlivňování učební motivace
skos:prefLabel
Ovlivňování učební motivace Ovlivňování učební motivace Modifying learning motivation
skos:notation
RIV/60076658:_____/01:00004276!RIV/2003/MSM/120003/N
n3:strany
155-184
n3:aktivita
n4:P n4:Z
n3:aktivity
P(GA406/99/1696), Z(MSM 124100002)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n14:2003
n3:domaciTvurceVysledku
n17:6003974
n3:druhVysledku
n8:J
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
690583
n3:idVysledku
RIV/60076658:_____/01:00004276
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
škola
n3:klicoveSlovo
n12:%C5%A1kola
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[DFB1EB377CAA]
n3:nazevZdroje
Pedagogika
n3:obor
n9:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:pocetUcastnikuAkce
0
n3:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n3:projekt
n5:GA406%2F99%2F1696
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2001
n3:svazekPeriodika
51
n3:tvurceVysledku
Rheinberg, Falko Man, František Mareš, Jiří
n3:zamer
n10:MSM%20124100002
s:issn
3330-3815
s:numberOfPages
100