This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886065%21RIV14-MSM-12410___/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886065%21RIV14-MSM-12410___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The present review article attempts to summarize current approaches to learning motivation, and then focuses on specific learning motivation of Vietnamese students. The overview of the models of implicit motivation, learning goals, atributional theory, self-determination theory, and competence motivation is provided. Specifics of Vietnamese students? motivation are related in particular to the specificities of the social situation of so called the first and the second generation of immigrants, and to the gender differences and issues of assimilation. Předložený přehledový článek se pokouší stručně shrnout současné přístupy k učební motivaci a poté se zaměřuje na specifika učební motivace vietnamských žáků. V přehledové části jsou připomenuty modely implicitní motivace, učebních cílů, atribuční a sebedeterminační teorie a kompetenční motivace. Specifika motivace vietnamských žáků jsou vztahována zejména ke zvláštnostem postavení tzv. první a druhé generace, k genderovým rozdílům a k otázkám asimilace. Předložený přehledový článek se pokouší stručně shrnout současné přístupy k učební motivaci a poté se zaměřuje na specifika učební motivace vietnamských žáků. V přehledové části jsou připomenuty modely implicitní motivace, učebních cílů, atribuční a sebedeterminační teorie a kompetenční motivace. Specifika motivace vietnamských žáků jsou vztahována zejména ke zvláštnostem postavení tzv. první a druhé generace, k genderovým rozdílům a k otázkám asimilace.
dcterms:title
Cultural differences in learning motivation of students - specific features of the Vietnamese culture. Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků - specifikum vietnamské kultury. Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků - specifikum vietnamské kultury.
skos:prefLabel
Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků - specifikum vietnamské kultury. Cultural differences in learning motivation of students - specific features of the Vietnamese culture. Kulturní rozdíly v učební motivaci žáků - specifikum vietnamské kultury.
skos:notation
RIV/60076658:12410/13:43886065!RIV14-MSM-12410___
n7:predkladatel
n17:orjk%3A12410
n3:aktivita
n15:V
n3:aktivity
V
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n5:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n18:7616023
n3:druhVysledku
n4:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n6:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
83911
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/13:43886065
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
motivation, learning goals, self-determination, competence, Vietnamesestudents
n3:klicoveSlovo
n9:learning%20goals n9:competence n9:Vietnamesestudents n9:motivation n9:self-determination
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[137787C8AEF8]
n3:nazevZdroje
Pedagogika
n3:obor
n10:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2013
n3:svazekPeriodika
2013
n3:tvurceVysledku
Vokrojová, Nela Stuchlíková, Iva
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
20
n13:organizacniJednotka
12410