This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884488%21RIV14-MSM-12410___/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884488%21RIV14-MSM-12410___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Monografie podává souhrn názorů na vývoj vzdělání v antice ,v německé klasické filozofii a Herbatovy pedagogiky, včetně vývoje a významu českého pokusného a reformního školství a humanitního pojetí školy v díle J.A.Komenského a TG. Masaryka. The monograph summarizes views on the development of education in antiquity, German classical philosophy and Herbat's pedagogy, including the development and importance of the Czech experimental and reform education and the humanities school concept in the work of J. A. Komenský and T. G. Masaryk. Monografie podává souhrn názorů na vývoj vzdělání v antice ,v německé klasické filozofii a Herbatovy pedagogiky, včetně vývoje a významu českého pokusného a reformního školství a humanitního pojetí školy v díle J.A.Komenského a TG. Masaryka.
dcterms:title
Kapitoly z dějin filozoficko pedagogického myšlení Kapitoly z dějin filozoficko pedagogického myšlení Chapters in the History of Philosophical and Pedagogical Thinking
skos:prefLabel
Kapitoly z dějin filozoficko pedagogického myšlení Chapters in the History of Philosophical and Pedagogical Thinking Kapitoly z dějin filozoficko pedagogického myšlení
skos:notation
RIV/60076658:12410/12:43884488!RIV14-MSM-12410___
n8:predkladatel
n9:orjk%3A12410
n3:aktivita
n15:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n13:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n11:8645159
n3:druhVysledku
n20:B
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
144345
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/12:43884488
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
Idea of education, philosophy of pedagogy, active philosophy, reform schools, efforts for university education of teachers in the Czech Republic, positive humanity (Jan Ámos Komenský and Tomáš Garrigue Masaryk)
n3:klicoveSlovo
n4:active%20philosophy n4:positive%20humanity%20%28Jan%20%C3%81mos%20Komensk%C3%BD%20and%20Tom%C3%A1%C5%A1%20Garrigue%20Masaryk%29 n4:reform%20schools n4:philosophy%20of%20pedagogy n4:Idea%20of%20education n4:efforts%20for%20university%20education%20of%20teachers%20in%20the%20Czech%20Republic
n3:kontrolniKodProRIV
[D118E25FF11A]
n3:mistoVydani
České Budějovice
n3:nazevEdiceCisloSvazku
1
n3:nazevZdroje
Kapitoly z dějin filozoficko pedagogického myšlení
n3:obor
n16:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
212
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2012
n3:tvurceVysledku
Somr, Miroslav
s:numberOfPages
212
n17:hasPublisher
Jihočeská univerzita ČB, Pedagogická fakulta
n18:isbn
978-80-7394-385-1
n10:organizacniJednotka
12410