This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882861%21RIV12-MSM-12410___/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882861%21RIV12-MSM-12410___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
V kontextu aktuálních změn v sídelním systému České republiky dochází zároveň ke značné dynamice v dopravních vazbách. Tato dynamika dopravních vazeb vychází jednak z aktuálně probíhajících sídleních procesů (například procesy suburbanizace či metropolizace), ale je zároveň důsledkem rostoucí prostorové mobility osob. Zvyšující se míra mobility, která je tradičně spjatá s rostoucím podílem individuální automobilové dopravy v České republice od začátku 90. let 20. století, má zároveň celou řadu geografických / prostorových dopadů. (diskuse v Nuhn, Hesse 2006). Dopravní systém České republiky proto prochází značnými změnami v jeho organizaci a prostorové struktuře. Hlavním cílem článku je diskuse možností vymezení dopravních koncentračních areálů, jejichž vymezení je inspirováno předně areály maximálního zalidnění (Korčák 1966) a integrovanými systémy středisek (např. Hampl et al. 1987). V článku jsou zároveň diskutovány možnosti použití dopravních koncentračních areálů při hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb v sídelním systému České republiky. In terms of the dynamical changes in the settlement system of the Czech Republic recently, there can be identified distinct spatial dynamics of transport flows. This dynamics of transport flows is a result of above mentioned changes in the settlement system configuration (e.g.: the process of suburbanization or metropolisation), but at the same time a result of growing spatial mobility of people. An increased level of mobility, which is mostly connected with the growing share of individual car transport in the Czech Republic since 1990s has a lot of geographical/spatial impacts (see discussion in Nuhn, Hesse 2006). The transport system of Czechia is thus changing in its organisation and spatial structure. The main aim of this article is the discussion of possibilities of transport concentration areas delimitation, which are mainly inspired by the areas with maximum population density (Korčák 1966) and integrated system of centres (e.g. Hampl 2005). There is below discussed also the availability of these areas to study of the spatial dynamics of transport relation in the settlement system of the Czech Republic. V kontextu aktuálních změn v sídelním systému České republiky dochází zároveň ke značné dynamice v dopravních vazbách. Tato dynamika dopravních vazeb vychází jednak z aktuálně probíhajících sídleních procesů (například procesy suburbanizace či metropolizace), ale je zároveň důsledkem rostoucí prostorové mobility osob. Zvyšující se míra mobility, která je tradičně spjatá s rostoucím podílem individuální automobilové dopravy v České republice od začátku 90. let 20. století, má zároveň celou řadu geografických / prostorových dopadů. (diskuse v Nuhn, Hesse 2006). Dopravní systém České republiky proto prochází značnými změnami v jeho organizaci a prostorové struktuře. Hlavním cílem článku je diskuse možností vymezení dopravních koncentračních areálů, jejichž vymezení je inspirováno předně areály maximálního zalidnění (Korčák 1966) a integrovanými systémy středisek (např. Hampl et al. 1987). V článku jsou zároveň diskutovány možnosti použití dopravních koncentračních areálů při hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb v sídelním systému České republiky.
dcterms:title
Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb Transport concentration areas as an evaluation method of spatial dynamism of transport relation Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb
skos:prefLabel
Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb Transport concentration areas as an evaluation method of spatial dynamism of transport relation Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb
skos:notation
RIV/60076658:12410/11:43882861!RIV12-MSM-12410___
n11:predkladatel
n20:orjk%3A12410
n4:aktivita
n15:S
n4:aktivity
S
n4:dodaniDat
n12:2012
n4:domaciTvurceVysledku
n9:1966286
n4:druhVysledku
n13:D
n4:duvernostUdaju
n21:S
n4:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
195349
n4:idVysledku
RIV/60076658:12410/11:43882861
n4:jazykVysledku
n6:cze
n4:klicovaSlova
transport system; transport relations; transport concentration areas
n4:klicoveSlovo
n7:transport%20system n7:transport%20concentration%20areas n7:transport%20relations
n4:kontrolniKodProRIV
[C3B1620001F0]
n4:mistoKonaniAkce
Ostrava
n4:mistoVydani
Ostrava
n4:nazevZdroje
Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti
n4:obor
n10:DE
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2011
n4:tvurceVysledku
Kraft, Stanislav
n4:typAkce
n5:EUR
n4:zahajeniAkce
2010-08-31+02:00
s:numberOfPages
5
n19:hasPublisher
Ostravská univerzita v Ostravě. Přírodovědecká fakulta
n16:isbn
978-80-7368-903-2
n17:organizacniJednotka
12410