This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011660%21RIV11-MSM-12410___/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011660%21RIV11-MSM-12410___
rdf:type
skos:Concept n20:Vysledek
dcterms:description
This contribution deals with an analysis of limits and possibilities of inquiry based science education (= IBSE) implementation and dissemination to schools in the Czech Republic. It explains (a) the term inquiry based education, (b) necessity of implementation and use of IBSE for science education at present, and (c) briefly characterizes a state of IBSE implementation world wide. There are here also defined demands on IBSE and classified and discussed constraints for its implementation in the following areas: (a) contents of pedagogy, didactics and teaching methodology of science or biology education, (b) a ?pressure? on teacher educators, (c) results of teacher preparation, (d) laboratory equipment at schools, (e) outer outlines and relationships of education. A risk of IBSE implementation for education results is discussed in the relationship to its demands too. This contribution recommends to implement IBSE and to prepare teachers for such implementation immediately. It presents also examples of Článek se zabývá analýzou limitů a možností zavádění a šíření badatelsky orientovaného vyučování (= BOV) do škol v České republice. Vysvětluje (a) pojem badatelské vyučování, (b) proč je BOV potřebné do škol zavádět a užívat pro vzdělávání přírodním vědám a (c) zběžně charakterizuje situaci užívání BOV ve světě. Jsou zde zároveň vymezeny nároky BOV a pojmenovány a diskutovány omezení jeho zavádění do škol v oblasti: (a) obsahu pedagogiky, didaktiky a metodiky biologie ve studijních programech studentů učitelství přírodopisu, resp. biologie, (b) ?tlaku? na vzdělavatele učitelů, (c) připravenosti učitelů, (d) vybavenosti škol a (e) vnějšího rámce vzdělávání. Zmiňuje rovněž možné vzdělávací riziko zavádění BOV v souvislosti s jeho nároky. Článek doporučuje neotálet se zaváděním BOV a s proškolováním nositelů této pedagogické změny. Uvádí také příklady zdrojů inspirace pro BOV, navrhuje organizační model jeho zavádění v ČR a zběžně se zabývá i otázkou jeho podpory. Článek se zabývá analýzou limitů a možností zavádění a šíření badatelsky orientovaného vyučování (= BOV) do škol v České republice. Vysvětluje (a) pojem badatelské vyučování, (b) proč je BOV potřebné do škol zavádět a užívat pro vzdělávání přírodním vědám a (c) zběžně charakterizuje situaci užívání BOV ve světě. Jsou zde zároveň vymezeny nároky BOV a pojmenovány a diskutovány omezení jeho zavádění do škol v oblasti: (a) obsahu pedagogiky, didaktiky a metodiky biologie ve studijních programech studentů učitelství přírodopisu, resp. biologie, (b) ?tlaku? na vzdělavatele učitelů, (c) připravenosti učitelů, (d) vybavenosti škol a (e) vnějšího rámce vzdělávání. Zmiňuje rovněž možné vzdělávací riziko zavádění BOV v souvislosti s jeho nároky. Článek doporučuje neotálet se zaváděním BOV a s proškolováním nositelů této pedagogické změny. Uvádí také příklady zdrojů inspirace pro BOV, navrhuje organizační model jeho zavádění v ČR a zběžně se zabývá i otázkou jeho podpory.
dcterms:title
Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice Limits and chances for implementation of inquiry based science and biology education in the Czech Republic Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice
skos:prefLabel
Limits and chances for implementation of inquiry based science and biology education in the Czech Republic Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice
skos:notation
RIV/60076658:12410/10:00011660!RIV11-MSM-12410___
n3:aktivita
n8:R n8:S
n3:aktivity
R, S
n3:dodaniDat
n16:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n13:6292445
n3:druhVysledku
n6:D
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
268543
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/10:00011660
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
inquiry based science / biology education; teacher professional development; curriculum; implementation; dissemination; constraints, possibilities; Czech Republic
n3:klicoveSlovo
n9:constraints n9:dissemination n9:teacher%20professional%20development n9:possibilities n9:Czech%20Republic n9:inquiry%20based%20science%20%2F%20biology%20education n9:implementation n9:curriculum
n3:kontrolniKodProRIV
[EF6A13DFC6D4]
n3:mistoKonaniAkce
České Budějovice
n3:mistoVydani
České Budějovice
n3:nazevZdroje
Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování (DiBi 2010). Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010, Jihočeská univerzita, České Budějovice
n3:obor
n4:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2010
n3:tvurceVysledku
Papáček, Miroslav
n3:typAkce
n17:CST
n3:zahajeniAkce
2010-01-01+01:00
s:numberOfPages
18
n10:hasPublisher
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta
n14:isbn
978-80-7394-210-6
n11:organizacniJednotka
12410