This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008108%21RIV08-GA0-12410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008108%21RIV08-GA0-12410___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
Various methodologies enable analyse and examine the processes taking part in the mathematics classroom. One of them developed in cooperation of many countries in the whole world is the %22Learner's Perspective Study (LPS)%22 based on combining lesson videos and pupils' and teachers' views. The workshop was devoted to the discussion of pros and cons of this methodology and designing a new method for the primary school level. Pro zkoumání procesů, které se uskutečňují při matematickém vyučování, existuje mnoho metod. Jednou z nich je metoda %22Learner´s Perspective Study (Studium z pohledu žáka), která byla zpracována ve spolupráci několika zemí a zahrnuje učitelův a žákův pohled na vyučování. Dílna byla zaměřena na diskusi výhod a nevýhod této metody a možnosti jejího přizpůsobení pro první stupeň ZŠ Various methodologies enable analyse and examine the processes taking part in the mathematics classroom. One of them developed in cooperation of many countries in the whole world is the %22Learner's Perspective Study (LPS)%22 based on combining lesson videos and pupils' and teachers' views. The workshop was devoted to the discussion of pros and cons of this methodology and designing a new method for the primary school level.
dcterms:title
LPS methodology for examining (investigating) the mathematics classroom on primary school level. LPS methodology for examining (investigating) the mathematics classroom on primary school level. Metoda LPS pro zkoumání matematického vyučování na prvním stupni ZŠ
skos:prefLabel
Metoda LPS pro zkoumání matematického vyučování na prvním stupni ZŠ LPS methodology for examining (investigating) the mathematics classroom on primary school level. LPS methodology for examining (investigating) the mathematics classroom on primary school level.
skos:notation
RIV/60076658:12410/07:00008108!RIV08-GA0-12410___
n3:strany
274- 275
n3:aktivita
n15:P
n3:aktivity
P(GA406/05/2444)
n3:dodaniDat
n16:2008
n3:domaciTvurceVysledku
n20:2492989
n3:druhVysledku
n19:D
n3:duvernostUdaju
n9:S
n3:entitaPredkladatele
n4:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
431517
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/07:00008108
n3:jazykVysledku
n17:eng
n3:klicovaSlova
methodology of research in mathematics education
n3:klicoveSlovo
n12:methodology%20of%20research%20in%20mathematics%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[B2D11E9EC0C9]
n3:mistoKonaniAkce
Praha
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
International Symposium elementary mathematics teaching. Proceedings
n3:obor
n13:BA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n14:GA406%2F05%2F2444
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2007
n3:tvurceVysledku
Novotná, Jarmila Hošpesová, Alena
n3:typAkce
n21:WRD
n3:zahajeniAkce
2007-01-01+01:00
s:numberOfPages
2
n8:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
n7:isbn
978-80-7290-307-8
n10:organizacniJednotka
12410