This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00008485%21RIV08-MSM-12410___/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00008485%21RIV08-MSM-12410___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The focus is on developing values and attitudes by means of active research and authentic thinking as a subject in a problem-solving model of teaching and learning. It is argued that the student should acquire a sense of ownership over the problem-solving activity. For this reason, four conditions are stipulated: (1) drawing on own experience, (2) avoiding making premature conclusions based solely on pre-task knowledge and experience, (3) learning to cope with moments of uncertainty, and finally, (4) forming related values and attitudes in interaction with others. It is concluded that this process of social reconstruction should be present in all pedagogical situations. Článek je zaměřen na kultivování hodnot a postojů prostřednictvím aktivního zkoumání, hledání a autentického myšlení žáka jako subjektu v problémovém modelu výuky. V této souvislosti zdůrazňuje čtyři nezbytné podmínky pro to, aby si žák dokázal vytvořit pocit %22vlastnictví%22 řešeného problému jako součást motivace: (1) vazba na vlastní zkušenosti, a paradoxně, (2) vyvarování se toho, aby si utvářel postupy pro řešení problému pouze na základě předešlých zkušeností a vědomostí, (3) žák by tak měl být veden k tomu, aby si osvojil schopnost vydržet určité napětí, které vyvěrá z nejistoty a obtíží hledání, a konečně (4) k utváření hodnot a postojů by mělo docházet interaktivně ve společenství druhých lidí. V závěru se argumentuje, že tento proces sociální rekonstrukce by měl být přítomen ve všech pedagogických situacích. Článek je zaměřen na kultivování hodnot a postojů prostřednictvím aktivního zkoumání, hledání a autentického myšlení žáka jako subjektu v problémovém modelu výuky. V této souvislosti zdůrazňuje čtyři nezbytné podmínky pro to, aby si žák dokázal vytvořit pocit %22vlastnictví%22 řešeného problému jako součást motivace: (1) vazba na vlastní zkušenosti, a paradoxně, (2) vyvarování se toho, aby si utvářel postupy pro řešení problému pouze na základě předešlých zkušeností a vědomostí, (3) žák by tak měl být veden k tomu, aby si osvojil schopnost vydržet určité napětí, které vyvěrá z nejistoty a obtíží hledání, a konečně (4) k utváření hodnot a postojů by mělo docházet interaktivně ve společenství druhých lidí. V závěru se argumentuje, že tento proces sociální rekonstrukce by měl být přítomen ve všech pedagogických situacích.
dcterms:title
Hodnoty a postoje ve školní třídě. Hodnoty a postoje ve školní třídě. Teaching values and attitudes.
skos:prefLabel
Hodnoty a postoje ve školní třídě. Teaching values and attitudes. Hodnoty a postoje ve školní třídě.
skos:notation
RIV/60076658:12410/05:00008485!RIV08-MSM-12410___
n3:strany
1-4
n3:aktivita
n17:V
n3:aktivity
V
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n6:2008
n3:domaciTvurceVysledku
n5:1563084
n3:druhVysledku
n13:J
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
523687
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/05:00008485
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
cooperation; education; learning society; participation; problem solving; self-education; tolerance.
n3:klicoveSlovo
n4:problem%20solving n4:tolerance. n4:cooperation n4:education n4:learning%20society n4:participation n4:self-education
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[ADF15982D04F]
n3:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n3:obor
n11:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2005
n3:svazekPeriodika
2005
n3:tvurceVysledku
Souček, Václav
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
5
n15:organizacniJednotka
12410