This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006583%21RIV06-GA0-12410___/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006583%21RIV06-GA0-12410___
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
dcterms:description
The chapter deals with intuitive processes in human mind. It describes the contribution of edited monograph of Torff and Sternberg toward the knowledge in this field. In the first instance, it is the coherent delimitation of intuitive conceptions within the field of learning and education. It also provides up-to-date outcomes of research on intuitive conceptions in different educational subfields, including early childhood education. Final part describes the impact of implicit theories on learning of new knowledge from the field of educational psychology (beliefs about self-efficacy, intelligence, motivation, evaluation etc.) Kapitola pojednává o roli tzv. intuitivních procesů. Popisuje přínos, který v dané oblasti znamená editovaná monografie Torfa a Sternberga. Především uceleně vymezila intuitivní pojetí v oblasti učení a vzdělávání, dále uspořádala poznatky z výzkumu intuitivních pojetí v různých oblastech vzdělávání, včetně vzdělávání v raném vzdělávání.V závěrečné části popisuje, jako implicitní teorie ovlivňují přijímání nového poznání z oblasti pedagogické psychologie (přesvědčení o sebepojetí, inteligenci, motivaci, hodnocení atd.). Kapitola pojednává o roli tzv. intuitivních procesů. Popisuje přínos, který v dané oblasti znamená editovaná monografie Torfa a Sternberga. Především uceleně vymezila intuitivní pojetí v oblasti učení a vzdělávání, dále uspořádala poznatky z výzkumu intuitivních pojetí v různých oblastech vzdělávání, včetně vzdělávání v raném vzdělávání.V závěrečné části popisuje, jako implicitní teorie ovlivňují přijímání nového poznání z oblasti pedagogické psychologie (přesvědčení o sebepojetí, inteligenci, motivaci, hodnocení atd.).
dcterms:title
Intuitivní koncepce žáků a učitelů očima Torffa a Stenberga. Understanding and teaching the intuitive mind: student and teacher learning (Torff, B., Sternberg, R.J.) Intuitivní koncepce žáků a učitelů očima Torffa a Stenberga.
skos:prefLabel
Understanding and teaching the intuitive mind: student and teacher learning (Torff, B., Sternberg, R.J.) Intuitivní koncepce žáků a učitelů očima Torffa a Stenberga. Intuitivní koncepce žáků a učitelů očima Torffa a Stenberga.
skos:notation
RIV/60076658:12410/05:00006583!RIV06-GA0-12410___
n3:strany
87-90
n3:aktivita
n19:P
n3:aktivity
P(GA406/02/1247)
n3:dodaniDat
n10:2006
n3:domaciTvurceVysledku
n18:7616023
n3:druhVysledku
n13:C
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
525557
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/05:00006583
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
intuitive theory; knowledge structures; folk pedagogy; conceptual change
n3:klicoveSlovo
n9:knowledge%20structures n9:conceptual%20change n9:folk%20pedagogy n9:intuitive%20theory
n3:kontrolniKodProRIV
[754D7679B3A8]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
Od implicitních teorií výuky k imlicitním pedagogickým znalostem.
n3:obor
n16:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n20:GA406%2F02%2F1247
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2005
n3:tvurceVysledku
Stuchlíková, Iva
s:numberOfPages
4
n5:hasPublisher
Paido, edice pedagogické literatury
n15:isbn
80-7315-092-1
n6:organizacniJednotka
12410