This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006582%21RIV06-GA0-12410___/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006582%21RIV06-GA0-12410___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Autorka uvažuje o pozadí a kořenech implicitních pedagogických znalostí. Připomíná, že implicitní učení má zejména v psychologii dlouholetou tradici. Upozorňuje na disociaci mezi zkušenostním a reflektivním poznáváním. Zdrojem implicitních znalostí o učení a vyučování jsou studentovy implicitní koncepce (pojetí) výuky. Vzdělavatel učitelů by měl ve spolupráci se studenty jejich pojetí (prekoncepce) učení a vyučování poznat a podněcovat jejich kognitivní změnu. Autorka uvažuje o pozadí a kořenech implicitních pedagogických znalostí. Připomíná, že implicitní učení má zejména v psychologii dlouholetou tradici. Upozorňuje na disociaci mezi zkušenostním a reflektivním poznáváním. Zdrojem implicitních znalostí o učení a vyučování jsou studentovy implicitní koncepce (pojetí) výuky. Vzdělavatel učitelů by měl ve spolupráci se studenty jejich pojetí (prekoncepce) učení a vyučování poznat a podněcovat jejich kognitivní změnu. The author discusses the sources and background of implicit pedagogical knowledge. She emphasizes long tradition of implicit learning conception especially in psychology. She picks up dissociation between experiential and reflective cognition. The source of implicit knowledge on learning and teaching are students' implicit conceptions of teaching. In cooperation with teacher trainees their supervisor should identify their conceptions (preconceptions) of learning and teaching and stimulate their cognitive change.
dcterms:title
Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi Implicit Knowledge and Intuitive Conception in Pedagogical Practice
skos:prefLabel
Implicit Knowledge and Intuitive Conception in Pedagogical Practice Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi
skos:notation
RIV/60076658:12410/05:00006582!RIV06-GA0-12410___
n3:strany
9-16
n3:aktivita
n18:P
n3:aktivity
P(GA406/02/1247)
n3:dodaniDat
n11:2006
n3:domaciTvurceVysledku
n19:7616023
n3:druhVysledku
n20:C
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
524381
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/05:00006582
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
implicit learning; implicit knowledge; explicit knowledge; belief; experiential cognition; reflective cognition; implicit conception (preconception) of learning and teaching; intuitive conception of learning and teaching; folk-pedagogy; folk-psychology.
n3:klicoveSlovo
n4:explicit%20knowledge n4:experiential%20cognition n4:implicit%20learning n4:implicit%20knowledge n4:reflective%20cognition n4:folk-pedagogy n4:folk-psychology. n4:implicit%20conception%20%28preconception%29%20of%20learning%20and%20teaching n4:intuitive%20conception%20of%20learning%20and%20teaching n4:belief
n3:kontrolniKodProRIV
[910B5E7EFF17]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem
n3:obor
n17:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n8:GA406%2F02%2F1247
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2005
n3:tvurceVysledku
Stuchlíková, Iva
s:numberOfPages
8
n10:hasPublisher
Paido, edice pedagogické literatury
n7:isbn
80-7315-092-1
n14:organizacniJednotka
12410