This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005426%21RIV%2F2005%2FMSM%2F124105%2FN/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005426%21RIV%2F2005%2FMSM%2F124105%2FN
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Teacher view performance of their pupils from two perspectives: the student's individual history (individual reference norms) and the social comparison in terms of class average (social reference norms) (Rheinberg, 1980, 2001; Dickhäser Rheinberg, 2003).MethodParticipants were 12 women elementary school teachers and their 286 pupils (age of 10; 166 boys, 120 girls). Instruments: (1) The Czech version of Rheinbergs' Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation (Rheinberg, 1980) - teachers were divided according to their preferred reference norms into high social, social, individual, and high individual norms groups. (2) Schmalt's Achievement Motive Grid for school and sports activities for children provided scores for Hope of Success (HS) and Fear of Failure, i. e. FF1 (similar to debilitating anxiety) and FF2 (analogue of facilitating anxiety).ResultsGLM with repeated measures was used where pupils' scores on HS, FF1, FF2 in school and sport served as repeated meas Učitelé vnímají výkony svých žáků z hlediska individuální historie žáka (individuální normy) a sociálního porovnávání ve třídě (sociální normy) (Rheingerg, 1980,2001; Dickhäser Rheinberg, 2003).Výzkumu se zúčastnilo 12 učitelek 1. stupně základních škol a jejich 286 žáků (průměrný věk 10 let, 166 chlapců, 120 dívek). Učitelé byli na základě preference norem (česká verze Rheinbergova dotazníku QDRNO;1980) rozděleni do čtyř skupin - preference vysoce sociální, sociální, individuální a vysoce individuální normy hodnocení. Dětem byl administrován Schaltův Achievement Motive Grid ke zjištění naděje na úspěch (HS) a obavy z neúspěchu (FF1 - podobný výkon zhoršující úzkosti a FF2 - analogický facilitující úzkosti). Analýza variace s opakovaným měřením byla použita k analýze skórů naděje a obav ve škole a ve sportu, faktorem bylo pohlaví dětí a učitelovy preference norem. Pro HS a FF2 byly nalezeny třícestné interakce pohlaví, norem a školního, resp. Sportovního kontextu. Pro proměnnou FF2 byl nalezen pouze h Teacher view performance of their pupils from two perspectives: the student's individual history (individual reference norms) and the social comparison in terms of class average (social reference norms) (Rheinberg, 1980, 2001; Dickhäser Rheinberg, 2003).MethodParticipants were 12 women elementary school teachers and their 286 pupils (age of 10; 166 boys, 120 girls). Instruments: (1) The Czech version of Rheinbergs' Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation (Rheinberg, 1980) - teachers were divided according to their preferred reference norms into high social, social, individual, and high individual norms groups. (2) Schmalt's Achievement Motive Grid for school and sports activities for children provided scores for Hope of Success (HS) and Fear of Failure, i. e. FF1 (similar to debilitating anxiety) and FF2 (analogue of facilitating anxiety).ResultsGLM with repeated measures was used where pupils' scores on HS, FF1, FF2 in school and sport served as repeated meas
dcterms:title
Vliv učitelových norem hodnocení (sociální vs. individuální) na strach z neúspěchu u žáků na 1. stupni ZŠ What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School
skos:prefLabel
Vliv učitelových norem hodnocení (sociální vs. individuální) na strach z neúspěchu u žáků na 1. stupni ZŠ What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School What is the effect of teachers' reference - norm orientation on Fear of Failure in the Elementary School
skos:notation
RIV/60076658:12410/04:00005426!RIV/2005/MSM/124105/N
n3:strany
83
n3:aktivita
n14:Z
n3:aktivity
Z(MSM 124100002)
n3:dodaniDat
n16:2005
n3:domaciTvurceVysledku
n12:7616023 n12:6003974 n12:6069134
n3:druhVysledku
n5:D
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
595135
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/04:00005426
n3:jazykVysledku
n8:eng
n3:klicovaSlova
motivation;teacher's reference norms;fear of failure
n3:klicoveSlovo
n4:fear%20of%20failure n4:teacher%27s%20reference%20norms n4:motivation
n3:kontrolniKodProRIV
[1787A036F3AE]
n3:mistoKonaniAkce
University of Amsterdam
n3:mistoVydani
Amsterdam
n3:nazevZdroje
Star 2004 Stress and Anxiety Research Society Conference - Book of Abstracts
n3:obor
n15:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2004
n3:tvurceVysledku
Řepka, Emil Man, František Stuchlíková, Iva
n3:typAkce
n18:EUR
n3:zahajeniAkce
2004-07-08+02:00
n3:zamer
n10:MSM%20124100002
s:numberOfPages
1
n7:hasPublisher
SCO-Kohnstamm Institut
n20:organizacniJednotka
12410