This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004644%21RIV%2F2004%2FMSM%2F124104%2FN/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004644%21RIV%2F2004%2FMSM%2F124104%2FN
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
Vztahem částí a celku je možné modelovat mnoho pojmů z každodenního života: vztahy v peněžní soustavě, slevy v běžném nakupování, daňový systém, dláždění chodníků atd. V matematice na 1. stupni se zdůrazňuje spojení dvou disjunktních částí v celek jako jeden z přístupů ke sčítání/odčítání. V dalších tématech, kde je vztah části a celku základem (násobení, dělení, zlomek, poměr), se školní vyučování zaměřuje na vytváření početních postupů. Výsledky empirického výzkumu ale ukazují, že děti jsou schopny řešit úlohy z těchto témat bez předchozího výkladu jen na základě intuitivní představy o vztahu částí a celku. Viele Alltagssituationen kann die Beziehung zwischen dem Teile und dem Ganzen modellieren. Es zeigt sich, dass ein der Ausgangspunkte beim Begreifen der Rechenoperationen das Verstehen dieser Beziehung ist und ist eine Voraussetzung für erfolgreiche Lösung einer Reihe von Aufgaben. Der Kern dieses Beitrages sind intuitive Schülerinterpretationen von zwei Situationentypen: des Verteilen und des Aufteilen.
dcterms:title
Vom Ganzen zum Teile und zurück Vom Ganzen zum Teile und zurück
skos:prefLabel
Vom Ganzen zum Teile und zurück Vom Ganzen zum Teile und zurück
skos:notation
RIV/60076658:12410/03:00004644!RIV/2004/MSM/124104/N
n4:strany
309-312
n4:aktivita
n9:Z
n4:aktivity
Z(MSM 124100006)
n4:cisloPeriodika
7
n4:dodaniDat
n6:2004
n4:domaciTvurceVysledku
n18:2492989
n4:druhVysledku
n19:J
n4:duvernostUdaju
n10:S
n4:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
633834
n4:idVysledku
RIV/60076658:12410/03:00004644
n4:jazykVysledku
n17:ger
n4:klicovaSlova
mathematics, primary school level, division and multiplication)
n4:klicoveSlovo
n12:mathematics n12:primary%20school%20level n12:division%20and%20multiplication%29
n4:kodStatuVydavatele
DE - Spolková republika Německo
n4:kontrolniKodProRIV
[A66F4C2C3F7E]
n4:nazevZdroje
Beiträge zum Mathematikunterricht 2003
n4:obor
n8:BA
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:pocetUcastnikuAkce
0
n4:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n4:rokUplatneniVysledku
n6:2003
n4:svazekPeriodika
3
n4:tvurceVysledku
Hošpesová, Alena
n4:zamer
n5:MSM%20124100006
s:numberOfPages
4
n14:isbn
3-88120-354-0
n7:organizacniJednotka
12410