This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004605%21RIV%2F2004%2FMSM%2F124104%2FN/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004605%21RIV%2F2004%2FMSM%2F124104%2FN
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
V našich školách lze identifikovat celou řadu učitelských postupů, které mohou sloužit jako příklad kvalitní pedagogiky. Na rozdíl od direktivní či transmisivní pedagogiky je kvalitní pedagogika zaměřena na vytváření učebního prostředí. Tyto postupy se vyznačují tím, že se soustřeďují na to, co dělají žáci. Článek uvádí příklady těchto postupů a argumentuje, že v tomto smyslu bude žřejmě třeba změnit myšlení mnohých učitelů a styl práce školy. In our schools it is possible to identify the whole range of teaching approaches that exemplify good teaching practice. What makes it different from directive or transfer pedagogy is its focus on developing and maintaining free and supportive learning environment. This approach emphasises precisely what the students are doing, not the teacher. This article gives a few examples of such approaches, and argues that should we want to effect such change in teaching practice, it might be necessary to effect first the change in thinking of many teachers and school administrators.
dcterms:title
Can we know a good school, when we see it? Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme? Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme?
skos:prefLabel
Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme? Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme? Can we know a good school, when we see it?
skos:notation
RIV/60076658:12410/03:00004605!RIV/2004/MSM/124104/N
n3:strany
6-10
n3:aktivita
n16:Z
n3:aktivity
Z(MSM 124100002)
n3:cisloPeriodika
8
n3:dodaniDat
n9:2004
n3:domaciTvurceVysledku
n4:1563084
n3:druhVysledku
n14:J
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
614002
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/03:00004605
n3:jazykVysledku
n6:cze
n3:klicovaSlova
bricolage, pedagogic approaches, stereotype, self-reflection, educational goals, teachers' knowledge, social construction, directive pedagogy, quality teaching
n3:klicoveSlovo
n7:educational%20goals n7:teachers%27%20knowledge n7:social%20construction n7:quality%20teaching n7:bricolage n7:directive%20pedagogy n7:stereotype n7:self-reflection n7:pedagogic%20approaches
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[6ABEC1E79317]
n3:nazevZdroje
Učitelské listy
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:pocetUcastnikuAkce
0
n3:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2003
n3:svazekPeriodika
10
n3:tvurceVysledku
Souček, Václav
n3:zamer
n10:MSM%20124100002
s:issn
1210-6313
s:numberOfPages
5
n12:organizacniJednotka
12410