This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F02%3A00004676%21RIV%2F2004%2FMSM%2F124104%2FN/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F02%3A00004676%21RIV%2F2004%2FMSM%2F124104%2FN
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
Stať je věnována pedagogické teorii zájmu, zejména z pohledu výkonové motivace a s ní spojených výzkumů, se zdůrazněním kontextu vyučování tělesné výchovy a aktivitami volného času.Východiskem tohoto zpracování jsou výzkumy zejména německých pedagogických psychologů (Krapp,Rheinberg,etc.).Pro osvětlení rozdílů a %22překryvů%22 mezi pedagogickou teorií zájmu a teorií výkonové motivace je využito autodeterminační teorie Deciho a Ryana. Z pojetí bazálních potřeb (kompetence,autonomie, sociálního začlenění) je zřejmá blízkost kompetence a evropského pojetí výkonové motivace. This paper is devoted to the educational theory of interest from the viewpoint of the achievement motivation. The theory of achievement motivation had to be %22subject-indifferent%22 while interest are subject-related motivations. According to Rheinberg, both activity related and sonsequences-related incentives are taken into consideration. The theory of self-determination (Deci and Ryan) serve to elucidating discrepancies and overlaps between educational theory of interes and theory achievement motivation.The attention is paid to the application of both theories in PE lessonsat schools on one hand and leisure time activities on the other hand.
dcterms:title
Pedagogické pojetí zájmu a výzkum výkonové motivace Pedagogické pojetí zájmu a výzkum výkonové motivace Educational theory of intrerest and research on achievement motivation
skos:prefLabel
Educational theory of intrerest and research on achievement motivation Pedagogické pojetí zájmu a výzkum výkonové motivace Pedagogické pojetí zájmu a výzkum výkonové motivace
skos:notation
RIV/60076658:12410/02:00004676!RIV/2004/MSM/124104/N
n3:strany
91-96
n3:aktivita
n8:Z
n3:aktivity
Z(MSM 124100002)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n4:2004
n3:domaciTvurceVysledku
n13:6069134
n3:druhVysledku
n15:J
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
657930
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/02:00004676
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
education,PE, interest, achievement motivation
n3:klicoveSlovo
n9:achievement%20motivation n9:education n9:PE n9:interest
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[F96BE5647E1F]
n3:nazevZdroje
Studia Kinanthropologica
n3:obor
n16:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:pocetUcastnikuAkce
0
n3:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2002
n3:svazekPeriodika
3
n3:tvurceVysledku
Řepka, Emil
n3:zamer
n12:MSM%20124100002
s:issn
1213-2101
s:numberOfPages
45
n11:organizacniJednotka
12410