This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F01%3A00003087%21RIV%2F2002%2FMSM%2F124102%2FN/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F01%3A00003087%21RIV%2F2002%2FMSM%2F124102%2FN
rdf:type
skos:Concept n20:Vysledek
dcterms:description
The contribution overviews the similarities between the development of interest and the development of achievement motivation. Theory of achievement motivation had to be %22subject-indifferent%22, while interests are subject-related motivations. Both activity-related and consequences-related incentives are taken into consideration. Self-determination theory (Deci & Ryan) serve to elucidating discrepancies and overlaps between educational theory of interest and theory of achievement motivation. We agree with Krapp taht basic needs are satisfied in an optional manner during a peron´s contact with the interest object. Besides need for autonomy and for social relatedness, the need for competence is named first as people´s striving to experience their ability to act and to increase their comptence to cope with the importent tasks and problems. So defined, the need for competence is not far from the concept of achievement motivation as this has been introduced into European psychology by Heckhausen (1965), i.e Autoři se zabývají zejména vztahem vývoje výkonové motivace a zájmu. Zvýrazňují skutečnost, že výkonové motivace je lhostejná k objektu, zatímco zájmy jsou na objektu závislé. Uvažovány jsou incentivy vztahující se k aktivitě i ke konsekvencím. Na základě autodeterminační teorie překlenují většinu rozdílností mezi výkonovou motivací a pedagogickou teorií zájmu. Z pojetí bazálních potřeb (kompetence, autonomie, sociální začlenění) je zřejmá blízkost potřeby kompetence a evropského pojetí výkonové motivace. Rozvoj výkonové motivace a zájmu může být veden přes autonomii ve vyučování či korespondující proměnné výkonové motivace (aspirační úroveň, atribuce a vztahové normy). V tomto kontextu je diskutována otázka toho, co skutečně můžeme ve vyučování měnit.Jsou to motivy nebo %22life management skills%22? Odpověď na ni je však závislá na používaném motivačním konstruktu.
dcterms:title
Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze? Achievement motivation, interest and autonomy in school PE: Are they compatible? Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze?
skos:prefLabel
Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze? Achievement motivation, interest and autonomy in school PE: Are they compatible? Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze?
skos:notation
RIV/60076658:12410/01:00003087!RIV/2002/MSM/124102/N
n5:strany
103-113
n5:aktivita
n7:Z
n5:aktivity
Z(MSM 124100002)
n5:dodaniDat
n6:2002
n5:domaciTvurceVysledku
n16:6069134 n16:6003974
n5:druhVysledku
n15:C
n5:duvernostUdaju
n9:S
n5:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
701160
n5:idVysledku
RIV/60076658:12410/01:00003087
n5:jazykVysledku
n11:cze
n5:klicovaSlova
autonomie
n5:klicoveSlovo
n10:autonomie
n5:kontrolniKodProRIV
[04A491C9BCCB]
n5:mistoVydani
Hanex Olomouc
n5:nazevEdiceCisloSvazku
1
n5:nazevZdroje
Humanitní základy kinantropologických studií
n5:obor
n17:AK
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n5:pocetTvurcuVysledku
2
n5:pocetUcastnikuAkce
0
n5:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n5:rokUplatneniVysledku
n6:2001
n5:tvurceVysledku
Řepka, Emil Man, František
n5:zamer
n18:MSM%20124100002
s:numberOfPages
200
n12:hasPublisher
Hanex
n14:isbn
80-85783-34-3
n19:organizacniJednotka
12410