This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12410%2F00%3A00002371%21RIV%2F2001%2FMSM%2F124101%2FN/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12410%2F00%3A00002371%21RIV%2F2001%2FMSM%2F124101%2FN
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
Studie nejprve shrnuje současné poznatky o vlivu učitelova očekávání na výkony žáků (sebenaplňující proroctví, Pygmalion-efekt). Poté se zaměřuje na nový problém: vztah mezi učitelovým vysokým či nízkým očekáváním vůči žákovi a žákovou školní úspěšností,učitelovým chválením nebo káráním daného žáka a žákovým vnímáním svých schopností. Empirický výzkum u 182 žáků 6. a 7. tříd základní školy potvrdil závěry jiných badatelů, že za určitých podmínek může dojít k motivačnímu paradoxu. Učitelova pochvala za úspěch může informovat žáků o tom, že jeho schopnosti považuje učitel za nízké, zatímco kritika a pokárání za neúspěch mohou být pro žáka informací, že mu učitel připisuje vysoké schopnosti. Past research on teaching has concentrated on personality and behavior of teachers, without much attention to cognitive activity. Yet, except for radical behaviorists who treat cognitive activities and subjective experience more as epiphenomena accompaning behavior, there has been increasing recognition of the need to study these factors, both in teachers and students in order to develop complete and accurate accounts of clasroom events. Similar approaches have been applied in European research. This study examines the students' perception of their teachers, and their evaluative reactions after success and failure in ordinary classroom tasks. 115 students (ages of 12-13) were evaluated (chosen) by their teachers as gifted (N = 53) or nongifted (N = 62)on the basis of general ability. The findings revealed that low-rated students reported, generally speaking, significantly different assessment of a poor grade after failing at a moderately difficult task. However, the teachers expressed marginally more
dcterms:title
Paradoxní účinky učitelových motivačních postupů Paradoxní účinky učitelových motivačních postupů Paradoxical Effects of Teacher´s Motivational Approaches
skos:prefLabel
Paradoxní účinky učitelových motivačních postupů Paradoxical Effects of Teacher´s Motivational Approaches Paradoxní účinky učitelových motivačních postupů
skos:notation
RIV/60076658:12410/00:00002371!RIV/2001/MSM/124101/N
n3:strany
224
n3:aktivita
n16:Z
n3:aktivity
Z(MSM 124100002)
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n6:2001
n3:domaciTvurceVysledku
Man, František Stuchlíková, Iva
n3:druhVysledku
n8:J
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
721123
n3:idVysledku
RIV/60076658:12410/00:00002371
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
teachers expectation, teachers perceptions of students, selfperception of students, learning motivat
n3:klicoveSlovo
n4:selfperception%20of%20students n4:teachers%20expectation n4:teachers%20perceptions%20of%20students n4:learning%20motivat
n3:kontrolniKodProRIV
[5DE8F31BFC49]
n3:nazevZdroje
Pedagogika
n3:obor
n13:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2000
n3:svazekPeriodika
50
n3:tvurceVysledku
Man, František Mareš, Jiří Stuchlíková, Iva
n3:zamer
n14:MSM%20124100002
s:issn
3330-3815
s:numberOfPages
12
n15:organizacniJednotka
12410