This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12260%2F10%3A00012066%21RIV11-MSM-12260___/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12260%2F10%3A00012066%21RIV11-MSM-12260___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Autorka zkoumá vztahy času, výchovy a tradice. Postupně se táže po fenoménu tradování, času, konverze a výchovy a jeho podstatě či podstatné charakteristice. V ústřední kapitole zabývající se časem je zdůrazněna lidská zkušenost konverze od homogenního trvání k disparátnímu času, který je otevřen nově přicházejícímu. Dále autorka explikuje pojetí času tradované v řecké a židovské kultuře, připomíná symbolická vyjádření a ukazuje na styčná místa. V části nazvané výchova je vycházení z trvání k času, které je vlastním činem výchovy, označeno procesem lidským (cultūra), a nikoli přirozeným (nātūra); procesem, který se také liší od předem zacíleného formování. Výchova jako přivedení k relaci s přicházejícím, je projevem odpovědné lidské svobody, která je otevřena (nezajištěné) budoucnosti. Autorka zkoumá vztahy času, výchovy a tradice. Postupně se táže po fenoménu tradování, času, konverze a výchovy a jeho podstatě či podstatné charakteristice. V ústřední kapitole zabývající se časem je zdůrazněna lidská zkušenost konverze od homogenního trvání k disparátnímu času, který je otevřen nově přicházejícímu. Dále autorka explikuje pojetí času tradované v řecké a židovské kultuře, připomíná symbolická vyjádření a ukazuje na styčná místa. V části nazvané výchova je vycházení z trvání k času, které je vlastním činem výchovy, označeno procesem lidským (cultūra), a nikoli přirozeným (nātūra); procesem, který se také liší od předem zacíleného formování. Výchova jako přivedení k relaci s přicházejícím, je projevem odpovědné lidské svobody, která je otevřena (nezajištěné) budoucnosti. Time and Education: from Duration to Time. (Article) ? In her present article, Zuzana Svobodová explores the relationship of time, education and tradition. She asks about the nature or essential characteristics of the phenomenon of tradition, time, conversion and education. In the central chapter dealing with time, the author emphasizes the human experience of conversion from homogeneous to disparate time, which is open to all what is newly coming. Furthermore, the author explains the concept of time in the Greek and the Jewish cultures, recalls the symbolic expression and shows their similarity. In the section entitled Education, movement from duration to time, which is a self-act of education, is identified as human process (cultūra) and not the natural one (nātūra), a process that also differs from the previously targeted formation. Education as bringing to the relation with the coming, is a manifestation of responsible human freedom, which is open to (unsecured) future.
dcterms:title
Time and Education: From Duration to Time Čas a výchova: z trvání k času Čas a výchova: z trvání k času
skos:prefLabel
Čas a výchova: z trvání k času Time and Education: From Duration to Time Čas a výchova: z trvání k času
skos:notation
RIV/60076658:12260/10:00012066!RIV11-MSM-12260___
n3:aktivita
n15:V
n3:aktivity
V
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n9:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n4:7672675
n3:druhVysledku
n10:J
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
249675
n3:idVysledku
RIV/60076658:12260/10:00012066
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
time; conversion; tradition; duration; education
n3:klicoveSlovo
n6:education n6:duration n6:time n6:conversion n6:tradition
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[42CEB09A1BB3]
n3:nazevZdroje
Paideia: philosophical e-journal of Charles University
n3:obor
n16:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2010
n3:svazekPeriodika
VII
n3:tvurceVysledku
Svobodová, Zuzana
s:issn
1214-8725
s:numberOfPages
11
n5:organizacniJednotka
12260