This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F60076658%3A12260%2F04%3A00010128%21RIV10-MSM-12260___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F60076658%3A12260%2F04%3A00010128%21RIV10-MSM-12260___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The text called Cain´s mark concerns the drafting of an attitude towards the other human being according to the French 20th-century philosopher Emmanuel Lévinas. It emphasizes the theme of responsibility, which - according to Lévinas - is the basic situation of people in history, it is the essence of humanity, and it establishes subjectivity (le sujet) that is manifested in being a hostage for the other (Être otage pour autrui); subjectivity that is not preoccupied by its own being (désintéressement), that is not indifferent (la nonindifférence) towards the other. One is addressed by the other in the Face. The other´s face communicates an order as well as the prohibition: %22You shall not murder%22. This Biblical commandment indicates hope that God will provide strength so that the human is not actuated to kill. God of the Bible is God of love and God of peace; by killing people lose their human dignity, their freedom. The Bible says that Cain, the first murderer, was put a mark upon V textu nazvaném %22Kainovo znamení%22 jde o načrtnutí přístupu k druhému člověku podle Emmanuela Lévinase. Zdůrazněno je téma odpovědnosti, která je dle Lévinase základní situací člověka v dějinách, je podstatou lidství, zakládá subjektivitu (sujet), která se projevuje rukojemstvím za druhého (Être otage pour autrui). Subjektivita, která je nezaujatá svým vlastním bytím (désintéressement), která je nelhostejná (la nonindifférence) k druhému. Druhý mě oslovuje v Tváři. Tvář druhého mi sděluje příkaz i zákaz: %22Nezabiješ%22. Biblické přikázání %22TIRCÁCH%22 (Nezabiješ) naznačuje naději, že Bůh poskytne sílu, aby člověk nebyl puzen vraždit. Biblický Bůh je Bohem života (EL CHAJ) a Bohem pokoje (ADONAJ ŠÁLÓM), zabíjením ztácí člověk svou lidskou důstojnost, svobodu. Bible říká, že první vrah, Kain, byl poznamenám %22znamením, aby jej nikdo, kdo jej najde, nezabil%22 (Gn 4,15b)/%22 Then the Lord put a mark on Cain so that no one who found him would kill him. (Gn 4,15b NI V textu nazvaném %22Kainovo znamení%22 jde o načrtnutí přístupu k druhému člověku podle Emmanuela Lévinase. Zdůrazněno je téma odpovědnosti, která je dle Lévinase základní situací člověka v dějinách, je podstatou lidství, zakládá subjektivitu (sujet), která se projevuje rukojemstvím za druhého (Être otage pour autrui). Subjektivita, která je nezaujatá svým vlastním bytím (désintéressement), která je nelhostejná (la nonindifférence) k druhému. Druhý mě oslovuje v Tváři. Tvář druhého mi sděluje příkaz i zákaz: %22Nezabiješ%22. Biblické přikázání %22TIRCÁCH%22 (Nezabiješ) naznačuje naději, že Bůh poskytne sílu, aby člověk nebyl puzen vraždit. Biblický Bůh je Bohem života (EL CHAJ) a Bohem pokoje (ADONAJ ŠÁLÓM), zabíjením ztácí člověk svou lidskou důstojnost, svobodu. Bible říká, že první vrah, Kain, byl poznamenám %22znamením, aby jej nikdo, kdo jej najde, nezabil%22 (Gn 4,15b)/%22 Then the Lord put a mark on Cain so that no one who found him would kill him. (Gn 4,15b NI
dcterms:title
Kainovo znamení Cain´s mark Kainovo znamení
skos:prefLabel
Cain´s mark Kainovo znamení Kainovo znamení
skos:notation
RIV/60076658:12260/04:00010128!RIV10-MSM-12260___
n3:aktivita
n14:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n13:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n19:7672675
n3:druhVysledku
n10:C
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
569797
n3:idVysledku
RIV/60076658:12260/04:00010128
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
E. Levinas; accountability; personality; hostage for the other; nonindifference; You shall not murder; Kain; the stranger; Old Testament; God as another; addressing
n3:klicoveSlovo
n4:nonindifference n4:addressing n4:Kain n4:hostage%20for%20the%20other n4:You%20shall%20not%20murder n4:personality n4:accountability n4:the%20stranger n4:Old%20Testament n4:God%20as%20another n4:E.%20Levinas
n3:kontrolniKodProRIV
[D3D142EFF857]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Hledání souřadnic společného světa: Filosofie pro každý den
n3:obor
n18:AA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
522
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2004
n3:tvurceVysledku
Svobodová, Zuzana
s:numberOfPages
7
n15:hasPublisher
Eurolex Bohemia
n8:isbn
80-86432-91-2
n7:organizacniJednotka
12260