This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11https://schema.org/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F49777513%3A23630%2F10%3A43917363%21RIV15-MSM-23630___/
shttp://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F49777513%3A23630%2F10%3A43917363%21RIV15-MSM-23630___
rdf:type
n4:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
In recent years there is an apparent decline of use of transmissive methods of education which are gradually being replaced at schools of all levels by interactive and constructivist methods. In the Czech Republic the constructivism at university level is mostly discussed and developed in works of S. Štech, J. Vašutová, V. Spilková, and others. We perceive didactic constructivism in its relaxed form and without being overly fundamentalist (which is often justly criticized by e.g. Z. Rendl) as adequate option for face-to-face, distance, and combined study programmes at universities. The goal of the paper is to introduce to the academic community the ESF funded project Constructivism as a good practice in university education, which is a jointly implemented by University of West Bohemia, Tomas Bata University in Zlin, University of South Bohemia Ceske Budejovice., and University of Hradec Kralove. The project aims at motivation of the faculty to incorporate constructivist elements to both face-to-face and distance learning. A new education programme has been developed which will start in two tracks in March and September 2010. It includes a kick-off workshop, on-line course, and individual work of participant on their own methodical modifications of their own courses. The project is highly inspiratory namely for young university staff. Odklon od transmisivních metod výuky k metodám interaktivním a konstruktivistickým je v posledních letech patrný na všech stupních škol. V České republice je ve vysokoškolském kontextu konstruktivismus zmiňován a rozvíjen např. v pracích S. Štecha, J. Vašutové, V. Spilkové a dalších. Didaktický konstruktivismus v jeho umírněné podobě bez absolutizací, které jsou terčem oprávněné kritiky odborné veřejnosti (např. Z. Rendl), vnímáme jako vhodné východisko pro prezenční, distanční a kombinovanou formu studia na vysoké škole. Cílem příspěvku je představit akademické veřejnosti projekt Konstruktivismus v praxi vysokých škol, který je realizován ve spolupráci Západočeské univerzity v Plzni, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Cílem projektu je motivovat akademické pracovníky pro zařazení konstruktivistických prvků do prezenční i distanční výuky. Byl vytvořen vzdělávací program, který bude otevřen ve dvou bězích v březnu a září roku 2010. Zahrnuje prezenční tutoriál, on-line kurz a individuální práci účastníků na metodických úpravách svých vlastních předmětů. Projekt je velmi inspirativní zejména pro mladé akademické pracovníky. Odklon od transmisivních metod výuky k metodám interaktivním a konstruktivistickým je v posledních letech patrný na všech stupních škol. V České republice je ve vysokoškolském kontextu konstruktivismus zmiňován a rozvíjen např. v pracích S. Štecha, J. Vašutové, V. Spilkové a dalších. Didaktický konstruktivismus v jeho umírněné podobě bez absolutizací, které jsou terčem oprávněné kritiky odborné veřejnosti (např. Z. Rendl), vnímáme jako vhodné východisko pro prezenční, distanční a kombinovanou formu studia na vysoké škole. Cílem příspěvku je představit akademické veřejnosti projekt Konstruktivismus v praxi vysokých škol, který je realizován ve spolupráci Západočeské univerzity v Plzni, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Cílem projektu je motivovat akademické pracovníky pro zařazení konstruktivistických prvků do prezenční i distanční výuky. Byl vytvořen vzdělávací program, který bude otevřen ve dvou bězích v březnu a září roku 2010. Zahrnuje prezenční tutoriál, on-line kurz a individuální práci účastníků na metodických úpravách svých vlastních předmětů. Projekt je velmi inspirativní zejména pro mladé akademické pracovníky.
dcterms:title
Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus University education and constructivist learning theory
skos:prefLabel
Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus University education and constructivist learning theory Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus
skos:notation
RIV/49777513:23630/10:43917363!RIV15-MSM-23630___
n5:aktivita
n14:V
n5:aktivity
V
n5:dodaniDat
n10:2015
n5:domaciTvurceVysledku
n12:7385706
n5:druhVysledku
n6:D
n5:duvernostUdaju
n15:S
n5:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
297486
n5:idVysledku
RIV/49777513:23630/10:43917363
n5:jazykVysledku
n18:cze
n5:klicovaSlova
theory; learning; constructivist; and; education; University
n5:klicoveSlovo
n9:University n9:constructivist n9:education n9:learning n9:and n9:theory
n5:kontrolniKodProRIV
[283052849E3D]
n5:mistoKonaniAkce
Luhačovice
n5:mistoVydani
Brno
n5:nazevZdroje
Informatika XXIII
n5:obor
n20:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n10:2010
n5:tvurceVysledku
Rohlíková, Lucie
n5:typAkce
n16:EUR
n5:zahajeniAkce
2010-01-18+01:00
s:numberOfPages
5
n19:hasPublisher
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
n11:isbn
978-80-7375-394-8
n13:organizacniJednotka
23630