This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11https://schema.org/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000302%21RIV07-MSM-23520___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000302%21RIV07-MSM-23520___
rdf:type
n19:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The contribution deals with analysis of the rolling contact between the wheel and rail in a railway vehicle and summarizes the forces that develop in the contact patch. The wheel-rail rolling contact problem is studied from an analytical view and functions obtained by spline interpolation from Kalker’s and Hertz’s coefficents are used. Determination of creep forces has a great significance because these forces influence the behaviour of a vehicle running and are very important for the dynamics analysis. Creep forces are determined in accordance with Kalker’s theory which is founded on the using of Kalker’s coefficients. The Replacement discrete values of these coefficients with spline function interpolation makes more accurate numerical solution of creep forces. This is necessary condition for the obtaining more accurate results of dynamical analysis. Příspěvek se zabývá analýzou valivého kontaktu mezi kolem a kolejnicí u železničního vozidla a stanovuje síly, které nastávají v kontaktní oblasti. Problém valivého kontaktu kola s kolejnicí je studován z analytického pohledu a jsou použity funkce získané interpolací Kalkerových a Hertzových koeficientů. Určení creepových sil má velký význam, protože tyto síly ovlivňují chování pohyb vozidla a jsou velmi důležité pro dynamickou analýzu. Creepové síly jsou určeny podle Kalkerovy teorie, která je založena na použití Kalkerových koeficientů. Nahrazením těchto koeficientů spline interpolačními funkcemi se zajistí přesnější numerické řešení těchto creepových sil. Toto Příspěvek se zabývá analýzou valivého kontaktu mezi kolem a kolejnicí u železničního vozidla a stanovuje síly, které nastávají v kontaktní oblasti. Problém valivého kontaktu kola s kolejnicí je studován z analytického pohledu a jsou použity funkce získané interpolací Kalkerových a Hertzových koeficientů. Určení creepových sil má velký význam, protože tyto síly ovlivňují chování pohyb vozidla a jsou velmi důležité pro dynamickou analýzu. Creepové síly jsou určeny podle Kalkerovy teorie, která je založena na použití Kalkerových koeficientů. Nahrazením těchto koeficientů spline interpolačními funkcemi se zajistí přesnější numerické řešení těchto creepových sil. Toto
dcterms:title
Vliv zpřesněného výpočtu creepových silových účinků na stabilitu pohybu dvojkolí Vliv zpřesněného výpočtu creepových silových účinků na stabilitu pohybu dvojkolí The influence of specified calculation of creep force effect to wheel set movement stability
skos:prefLabel
The influence of specified calculation of creep force effect to wheel set movement stability Vliv zpřesněného výpočtu creepových silových účinků na stabilitu pohybu dvojkolí Vliv zpřesněného výpočtu creepových silových účinků na stabilitu pohybu dvojkolí
skos:notation
RIV/49777513:23520/06:00000302!RIV07-MSM-23520___
n3:strany
567-574
n3:aktivita
n10:P
n3:aktivity
P(1M0519)
n3:dodaniDat
n15:2007
n3:domaciTvurceVysledku
n9:6263410 n9:4356535
n3:druhVysledku
n14:D
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
506939
n3:idVysledku
RIV/49777513:23520/06:00000302
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
wheel-rail contact; creep forces; spline interpolation; numerical simulation; MATLAB® Kalker; Hertz
n3:klicoveSlovo
n4:creep%20forces n4:Hertz n4:wheel-rail%20contact n4:numerical%20simulation n4:Kalker n4:spline%20interpolation n4:MATLAB%26reg
n3:kontrolniKodProRIV
[EC8E7E5C322B]
n3:mistoKonaniAkce
Hrad Nečtiny
n3:mistoVydani
Pilsen
n3:nazevZdroje
Computational mechanics 2006
n3:obor
n5:BK
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n21:1M0519
n3:rokUplatneniVysledku
n15:2006
n3:tvurceVysledku
Švígler, Jaromír Siegl, Jaroslav
n3:typAkce
n13:EUR
n3:zahajeniAkce
2006-01-01+01:00
s:numberOfPages
8
n12:hasPublisher
Západočeská univerzita v Plzni
n11:isbn
80-7043-477-5
n18:organizacniJednotka
23520