This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43897249%21RIV12-MSM-23420___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43897249%21RIV12-MSM-23420___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
Příspěvek vychází z psychosomatického přístupu ke hlasové výchově a je postaven na koncepci hlasové změny jako specifické složky Jáské zkušenosti v procesu výchovy. Filozofickou oporou příspěvku je Buberovo dialogické pojetí Já aplikované na výzkum lidského hlasu. Hlasová změna se v psychosomatickém pojetí stává průnikem subjektivního Jáského zakoušení a předmětného vědění, které lze sdělovat a sdílet s druhými. Proto ji také lze zprostředkovaně zkoumat na základě výpovědí (obsahová analýza písemných reflexí a polostrukturovaných rozhovorů), z nichž uvádíme 2 případové studie. In this article, we focus on the need tu improve the quality of the way in which teahcers express themselves professionally and we discuss one of the methods of voice development in educational communication - voice education as a psychosomatic discipline. At the theoretical level it is discussed primarily by means of an important stage in voice training -voice change - referred tu as e spoecific component of a person's Self-eperience. Futhermore, we focus on the sturcture of reflection at different levels of psychological distance (Bullough) an i analogy to Zuska's conceptualization of esthetic experience we differentiate between the levels of the relfecting Self and the reflected Self. To illustrate the theoretical description of the general principles associated with voice education which can be utilized in other human expression disciplines, we include experpts from written reflections and transcribed conversations of students who completed the Voice and Speech Education as e Psych. discipline... Příspěvek vychází z psychosomatického přístupu ke hlasové výchově a je postaven na koncepci hlasové změny jako specifické složky Jáské zkušenosti v procesu výchovy. Filozofickou oporou příspěvku je Buberovo dialogické pojetí Já aplikované na výzkum lidského hlasu. Hlasová změna se v psychosomatickém pojetí stává průnikem subjektivního Jáského zakoušení a předmětného vědění, které lze sdělovat a sdílet s druhými. Proto ji také lze zprostředkovaně zkoumat na základě výpovědí (obsahová analýza písemných reflexí a polostrukturovaných rozhovorů), z nichž uvádíme 2 případové studie.
dcterms:title
Rozvoj hlasu pro pedagogickou komunikaci - mezi reflexí a prožitkem Voice Development for Educational Communication - between Reflection and Experience Rozvoj hlasu pro pedagogickou komunikaci - mezi reflexí a prožitkem
skos:prefLabel
Voice Development for Educational Communication - between Reflection and Experience Rozvoj hlasu pro pedagogickou komunikaci - mezi reflexí a prožitkem Rozvoj hlasu pro pedagogickou komunikaci - mezi reflexí a prožitkem
skos:notation
RIV/49777513:23420/11:43897249!RIV12-MSM-23420___
n16:predkladatel
n17:orjk%3A23420
n3:aktivita
n15:V n15:S
n3:aktivity
S, V
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n7:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n13:8238154
n3:druhVysledku
n6:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n4:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
227849
n3:idVysledku
RIV/49777513:23420/11:43897249
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
psychosomatics; self-experience; reflection; psychological distance; voice; teacher
n3:klicoveSlovo
n9:teacher n9:psychological%20distance n9:reflection n9:voice n9:psychosomatics n9:self-experience
n3:kodStatuVydavatele
SK - Slovenská republika
n3:kontrolniKodProRIV
[455CEE5013A8]
n3:nazevZdroje
Pedagogický časopis , Journal of pedagogy
n3:obor
n10:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2011
n3:svazekPeriodika
1
n3:tvurceVysledku
Nohavová, Alena Slavík, Jan
s:issn
1338-1563
s:numberOfPages
15
n18:organizacniJednotka
23420