This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43896966%21RIV12-MSM-23420___/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43896966%21RIV12-MSM-23420___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek je věnuje reflexi aktuálních změn v přístupu k osobám s postižením a znevýhodněním především souvislosti se zaváděním nového mezinárodního klasifikačního modelu ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health), který přináší pohledy v některých směrech zásadně odlišné od dosud preferované klasifikace ICIDH (International Classification of Impairments, Disabilities and Handicaps). Speciální pedagogika nejenom v domácím, ale i v mezinárodním rozměru získává možnost pozitivně ovlivňovat současně probíhající změnu společenského paradigmatu v oblasti vztahu k lidem s handicapem a využít trendů jasně směřujících k inkluzívnímu soužití a vyrovnávání příležitostí pro všechny jedince a skupiny osob jakkoliv se odlišující od většinové populace - tedy i lidí se zdravotním postižením a sociálním či sociokulturním znevýhodněním. The contribution is focused on reflecting actual transformations in approaches to persons with disabilities and handicaps, especially in context of introduction of the new internetional classification model ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health), which brings views radically different from up to now preferred model ICIDH (International Classification of Impairments, Disabilities and Handicaps). Special education, not only in home, but even in international extend acquires the opportunity for positive influence on currently proceeding paradigm- transformation in area of relationships to persons with disabilities and exploiting trends that are leading to inclusive coexistence and equalization of opportunities for all different individuals or groups - including persons with disabilities or disadvantages. Příspěvek je věnuje reflexi aktuálních změn v přístupu k osobám s postižením a znevýhodněním především souvislosti se zaváděním nového mezinárodního klasifikačního modelu ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health), který přináší pohledy v některých směrech zásadně odlišné od dosud preferované klasifikace ICIDH (International Classification of Impairments, Disabilities and Handicaps). Speciální pedagogika nejenom v domácím, ale i v mezinárodním rozměru získává možnost pozitivně ovlivňovat současně probíhající změnu společenského paradigmatu v oblasti vztahu k lidem s handicapem a využít trendů jasně směřujících k inkluzívnímu soužití a vyrovnávání příležitostí pro všechny jedince a skupiny osob jakkoliv se odlišující od většinové populace - tedy i lidí se zdravotním postižením a sociálním či sociokulturním znevýhodněním.
dcterms:title
Od omezování k příležitostem From limiting to opportunities Od omezování k příležitostem
skos:prefLabel
Od omezování k příležitostem Od omezování k příležitostem From limiting to opportunities
skos:notation
RIV/49777513:23420/11:43896966!RIV12-MSM-23420___
n5:predkladatel
n6:orjk%3A23420
n3:aktivita
n20:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n12:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n13:6884989
n3:druhVysledku
n19:D
n3:duvernostUdaju
n4:S
n3:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
217562
n3:idVysledku
RIV/49777513:23420/11:43896966
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
equalization of opportunities; restrictions; ICF; ICIDH; inclusion; integration
n3:klicoveSlovo
n8:ICF n8:restrictions n8:equalization%20of%20opportunities n8:inclusion n8:integration n8:ICIDH
n3:kontrolniKodProRIV
[D97BF2BE812C]
n3:mistoKonaniAkce
Hradec Králové
n3:mistoVydani
Hradec Králové
n3:nazevZdroje
Speciální pedagogika: teorie a praxe oboru v 21. století : příspěvky ke 100. výročí I. sjezdu pro péči o slabomyslné a školství pomocné v Praze 1909
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2011
n3:tvurceVysledku
Slowík, Josef
n3:typAkce
n16:CST
n3:zahajeniAkce
2009-11-11+01:00
s:numberOfPages
9
n9:hasPublisher
Gaudeamus
n21:isbn
978-80-7435-132-7
n14:organizacniJednotka
23420