This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F49777513%3A23330%2F09%3A00502984%21RIV10-MSM-23330___/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F49777513%3A23330%2F09%3A00502984%21RIV10-MSM-23330___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The chapter discuss the possibility of organizing an introductory course of logic without using mathematical exiercises and shows, that such an informality does not necessarily mean the diminishing of difficulty and exactness of the course. Further it presents which sorts of exercises can be used in this case. Kapitola ukazuje, jak pojmout úvodní kurz logiky bez použití matematických příkladů aniž by to znamenalo slevit z požadavků formálnosti a exaktnosti výkladu, a předvádí, příklady jakého druhu lze v takovém případě použít. Kapitola ukazuje, jak pojmout úvodní kurz logiky bez použití matematických příkladů aniž by to znamenalo slevit z požadavků formálnosti a exaktnosti výkladu, a předvádí, příklady jakého druhu lze v takovém případě použít.
dcterms:title
Logika není matematika Logika není matematika The Exercises for Propositional Logic
skos:prefLabel
Logika není matematika Logika není matematika The Exercises for Propositional Logic
skos:notation
RIV/49777513:23330/09:00502984!RIV10-MSM-23330___
n3:aktivita
n15:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n7:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n11:4898540
n3:druhVysledku
n18:C
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
324023
n3:idVysledku
RIV/49777513:23330/09:00502984
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
e-learning; LMS; teaching logic; database of exercises; general education; logic
n3:klicoveSlovo
n5:e-learning n5:logic n5:general%20education n5:database%20of%20exercises n5:teaching%20logic n5:LMS
n3:kontrolniKodProRIV
[524AD0951D3C]
n3:mistoVydani
Plzeň
n3:nazevEdiceCisloSvazku
;
n3:nazevZdroje
Odkud a jak brát stále nové příklady? : elektronická databáze příkladů pro úvodní kurzy logiky na vysokých školách
n3:obor
n19:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
122
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2009
n3:tvurceVysledku
Dostálová, Ludmila
s:numberOfPages
8
n10:hasPublisher
Západočeská univerzita v Plzni
n17:isbn
978-80-7043-864-0
n13:organizacniJednotka
23330