This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n4http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00000126%21RIV08-MSM-23220___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00000126%21RIV08-MSM-23220___
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
This paper deals with control methods, which can be used for controlling the movement of individual mobile units in a specific (exactly defined) environment. In this case the mobile units are small locomotives, which can move on a railway track layout. The control of locomotive movement can be divided in to two parts. The first part is the control of the railway track – setting the track switches, the signals and recognizing which ones of track sections are occupied by trains. The second part covers the control of locomotive speed and direction. The first control part is covered by the distributed control subsystem based on the CAN Bus, and the second part is realized by using the standard DCC. The train traffic can be also automated in different modes. This is done by the upper automation control layer, which communicates with both lower control parts via the TCP/IP interface. This paper deals with control methods, which can be used for controlling the movement of individual mobile units in a specific (exactly defined) environment. In this case the mobile units are small locomotives, which can move on a railway track layout. The control of locomotive movement can be divided in to two parts. The first part is the control of the railway track – setting the track switches, the signals and recognizing which ones of track sections are occupied by trains. The second part covers the control of locomotive speed and direction. The first control part is covered by the distributed control subsystem based on the CAN Bus, and the second part is realized by using the standard DCC. The train traffic can be also automated in different modes. This is done by the upper automation control layer, which communicates with both lower control parts via the TCP/IP interface. Tento článek se zabývá metodami řízení pohybu samostatných pohyblivých jednotek v definovaném prostředí. Konkrétně se jedná ořízení modelu lokomotivy pohybující po kolejišti. Řízení lze rozdělit na dvě části. První se týká řízení vlakové cesty - přehazování výhybek, nastavování návěstidel a detekce obsazenosti jednotlivých úseků trati vlakem. Druhá část řídí rychlost a směr pohybu vlaku. První část řízení zajišťuje rozprostřený řídící systém založený na sběrnici CAN Bus. Rychlost a směr řízení je realizován s využitím standardu DCC. Provoz pohyblivých jednotek může být automatizován v různ
dcterms:title
Řídící metody samostatných pohyblivých jednotek v definovaném prostředí Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment
skos:prefLabel
Řídící metody samostatných pohyblivých jednotek v definovaném prostředí Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment
skos:notation
RIV/49777513:23220/07:00000126!RIV08-MSM-23220___
n5:strany
15-18
n5:aktivita
n17:S
n5:aktivity
S
n5:dodaniDat
n8:2008
n5:domaciTvurceVysledku
n6:7605560
n5:druhVysledku
n12:D
n5:duvernostUdaju
n18:S
n5:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
415013
n5:idVysledku
RIV/49777513:23220/07:00000126
n5:jazykVysledku
n11:eng
n5:klicovaSlova
Mobile units; JOP; DCC; Distributed Control System; Layer structure of control
n5:klicoveSlovo
n10:Layer%20structure%20of%20control n10:Distributed%20Control%20System n10:Mobile%20units n10:JOP n10:DCC
n5:kontrolniKodProRIV
[E6B23873A72D]
n5:mistoKonaniAkce
Ostrava
n5:mistoVydani
Ostrava
n5:nazevZdroje
IWCIT 2007
n5:obor
n19:JA
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n8:2007
n5:tvurceVysledku
Kubík, Michal
n5:typAkce
n13:EUR
n5:zahajeniAkce
2007-01-01+01:00
s:numberOfPages
4
n20:hasPublisher
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
n15:isbn
978-80-248-1567-1
n4:organizacniJednotka
23220