This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/podDruhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F49777513%3A23210%2F12%3A43898920%21RIV13-MSM-23210___/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/licencniPoplatek/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/kategorie/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/vyuzitiJinymSubjektem/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F49777513%3A23210%2F12%3A43898920%21RIV13-MSM-23210___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
Díly pro podvozky autobusů jsou součásti, u kterých je požadována vysoká úroveň bezpečnosti. Proto jsou zpravidla vyráběny nejčastěji zápustkovým kováním. Vzhledem k tomu, že masivní zápustkově kované díly mají vysokou hmotnost, jsou hledány náhrady a to převážně svařenci. Velký počet svarů však vnáší do konstrukce vnitřní pnutí, které může v superpozici s provozním namáháním způsobovat vznik lomů. Z hlediska nákladů, pracnosti a bezpečnosti při současné minimalizací hmotmosti je proto vhodné vyrobit díl s minimálním množstvím svarů a s co možná nejnižší hmotností polotovarů. Na základě požadavků zákazníka byla vyvinuta technologie umožňující vytvořit tažením za tepla z tlustého plechu dva prostorové polotovary podvozkového dílu, které se po oříznutí lemu svaří v nulové ose namáhání. Tím vznikl technologický postup umožňující optimální rozložení hmotnosti vzhledem k funkci a provoznímu namáhání dílu. Díly pro podvozky autobusů jsou součásti, u kterých je požadována vysoká úroveň bezpečnosti. Proto jsou zpravidla vyráběny nejčastěji zápustkovým kováním. Vzhledem k tomu, že masivní zápustkově kované díly mají vysokou hmotnost, jsou hledány náhrady a to převážně svařenci. Velký počet svarů však vnáší do konstrukce vnitřní pnutí, které může v superpozici s provozním namáháním způsobovat vznik lomů. Z hlediska nákladů, pracnosti a bezpečnosti při současné minimalizací hmotmosti je proto vhodné vyrobit díl s minimálním množstvím svarů a s co možná nejnižší hmotností polotovarů. Na základě požadavků zákazníka byla vyvinuta technologie umožňující vytvořit tažením za tepla z tlustého plechu dva prostorové polotovary podvozkového dílu, které se po oříznutí lemu svaří v nulové ose namáhání. Tím vznikl technologický postup umožňující optimální rozložení hmotnosti vzhledem k funkci a provoznímu namáhání dílu. Parts for bus chassis require a high level of safety. Therefore, they are usually made by die forging. Given that massive die forged parts are very heavy, replacements are sought mainly in the form of weldments. A large number of welds, however, brings internal tension to the construction which can in a superposition with operating loads cause formation of fractures. In terms of cost, time consumption and safety while minimizing mass it is therefore appropriate to produce a part with a minimum number of welds and with minimum possible weight of semi-products. Based on customer requirements a technology has been developed that allows hot drawing from thick sheet metal of two three-dimensional semi-products of chassis part which, after trimming the flange, are welded in the zero stress axis. This technological approach allows optimum weight distribution in terms of function and operational stress of the part.
dcterms:title
Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla Technological process for hot deep drawing of bus chassis part
skos:prefLabel
Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla Technological process for hot deep drawing of bus chassis part Technologický postup hlubokého tažení podvozkového dílu autobusu za tepla
skos:notation
RIV/49777513:23210/12:43898920!RIV13-MSM-23210___
n10:predkladatel
n19:orjk%3A23210
n3:aktivita
n21:P
n3:aktivity
P(1M06032), P(ED2.1.00/03.0093)
n3:dodaniDat
n9:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n15:2610078
n3:druhVysledku
n12:Z%2FB
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:ekonomickeParametry
Navržená a zrealizovaná technologie umožňuje průmyslovou výrobu tváření prostorových součástí z tlustých plechů za tepla. Výrobní cena jednoho polotovaru se pohybuje v rozmezí 385,- až 415,- EUR. Při předpokládané roční výrobě 300 ks a zisku 10% je předpokládaný ekonomický přínos 300 000,- Kč ročně.
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
173456
n3:idVysledku
RIV/49777513:23210/12:43898920
n3:interniIdentifikace
FOR_TC_04-12
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:kategorie
n20:A
n3:klicovaSlova
drawn parts from thick sheet metal; hot sheet metal drawing
n3:klicoveSlovo
n18:hot%20sheet%20metal%20drawing n18:drawn%20parts%20from%20thick%20sheet%20metal
n3:kontrolniKodProRIV
[F1AEFF80674E]
n3:licencniPoplatek
n17:A
n3:obor
n4:JG
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n14:ED2.1.00%2F03.0093 n14:1M06032
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2012
n3:technickeParametry
Technologii ověřil: 15. 8. - 31. 10. 2012 CZECH PRECISION FORGE, a.s. IČ: 26700239, č. protokolu 04/12. Technologie se na základě licenční smlouvy pouzívá v CPF. Výsledek byl vyroben, otestován a je využíván příjemcem ZČU
n3:tvurceVysledku
Mašek, Bohuslav Majer, Miroslav Macháček, Josef
n3:vlastnik
n13:vlastnikVysledku
n3:vyuzitiJinymSubjektem
n16:A
n6:organizacniJednotka
23210