This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001813%21RIV13-MSM-19520___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001813%21RIV13-MSM-19520___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
Příspěvek se zabývá zavedením předmětu Tvorba a prezentace odborného textu do kurikula Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné. Cílem příspěvku je poukázat na nedostatky v oblasti akademického psaní na úrovni bakalářských prací a navrhnout změny, které povedou k jeho zlepšení. Na základě dotazů studentů v průběhu vedení seminářů jsou analyzovány obtíže, které studenty při psaní závěrečné práce doprovázejí. Přiložené vyhodnocení evaluačního dotazníku po ukončení pilotního kurzu předmětu Tvorba prezentace odborného textu dává podnět k jeho další inovaci. The article focuses on integration of a new subject Academic writing into the curriculum of School of Business Administration in Karviná. The aim of the paper is to analyse the present status of diploma project supervision, point at the main imperfections in academic writing on BA level, and to suggest improvements. Based on the inquiries, recorded during the seminars the difficulties affecting final projects writing are presented. The paper also presents our evaluation questionnaire research results carried out after the Academic Writing pilot course. The research, except the pilot course evaluation, has brought numerous stimuli for further improvement in the course content, instruction, and organisation. The stimuli are to be integrated in the new modified version of the Academic Writing course. Příspěvek se zabývá zavedením předmětu Tvorba a prezentace odborného textu do kurikula Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné. Cílem příspěvku je poukázat na nedostatky v oblasti akademického psaní na úrovni bakalářských prací a navrhnout změny, které povedou k jeho zlepšení. Na základě dotazů studentů v průběhu vedení seminářů jsou analyzovány obtíže, které studenty při psaní závěrečné práce doprovázejí. Přiložené vyhodnocení evaluačního dotazníku po ukončení pilotního kurzu předmětu Tvorba prezentace odborného textu dává podnět k jeho další inovaci.
dcterms:title
Zkušenosti s pilotní výukou akademického psaní na OPF SU Experiences with the Pilot Course of Academic Writing at School of Business Administration Zkušenosti s pilotní výukou akademického psaní na OPF SU
skos:prefLabel
Zkušenosti s pilotní výukou akademického psaní na OPF SU Zkušenosti s pilotní výukou akademického psaní na OPF SU Experiences with the Pilot Course of Academic Writing at School of Business Administration
skos:notation
RIV/47813059:19520/12:#0001813!RIV13-MSM-19520___
n15:predkladatel
n16:orjk%3A19520
n3:aktivita
n14:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
4
n3:dodaniDat
n8:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n9:6391265 n9:9716114 n9:7114648
n3:druhVysledku
n13:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
182546
n3:idVysledku
RIV/47813059:19520/12:#0001813
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
academic writing, project, presentation, teaching mehtod, evaluation, self-reflection pilot course, questionnaire
n3:klicoveSlovo
n4:questionnaire n4:self-reflection%20pilot%20course n4:teaching%20mehtod n4:evaluation n4:presentation n4:academic%20writing n4:project
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[C1983D0B610E]
n3:nazevZdroje
Acta academica karviniensia
n3:obor
n7:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2012
n3:svazekPeriodika
XII
n3:tvurceVysledku
Horký, Emil Heinz, Krystyna Orszulik, Irena
s:issn
1212-415X
s:numberOfPages
8
n11:organizacniJednotka
19520