This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000215%21RIV09-MSM-19520___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000215%21RIV09-MSM-19520___
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
dcterms:description
Cílem příspěvku je popsat specifické vlastnosti marketingu finančních služeb se zaměřením na distribuci jako na jeden z prvků marketingového mixu služeb %227P%22. Autor příspěvku se snaží vytvořit novou teoretickou koncepci marketingu finančních služeb, která vychází z klasického marketingu služeb. Hlavním záměrem toho příspěvku je definovat finanční produkt (službu) a stanovit jeho specifika, dále blíže specifikovat distribuci finančních služeb, popsat dva základní typy finančního trhu (B2B, B2C) a stanovit typické rysy přímých a nepřímých distribučních kanálů v oblasti finančních služeb. Příspěvek také poukazuje na aktuální trendy v oblasti distribuce finančních služeb, které se týkají technologické distribuce, mobilních finančních poboček, merchandisingu a POP/POS nástrojů. This paper focuses on the description of the specific features of financial services marketing with emphasis on the distribution which is the element of services marketing mix (%227Ps%22). The author tries to form a new theoretical conception of financial marketing services which is based on the traditional services marketing. The main objective of this paper is to define the financial service and its specific characteristics, to mention the financial distribution system, the customers of the main financial markets (B2C, B2B) and the types of direct and indirect distribution channels. It is also important to point out the technological distribution which is a new and very popular trend related to financial services sale. This paper especially deals with the increasing importance of the financial branches atmosphere and features - the physical evidence (merchandising, POP materials, mobile branches, bank kiosks, etc. are implemented into practise by financial institutions more and more). Cílem příspěvku je popsat specifické vlastnosti marketingu finančních služeb se zaměřením na distribuci jako na jeden z prvků marketingového mixu služeb %227P%22. Autor příspěvku se snaží vytvořit novou teoretickou koncepci marketingu finančních služeb, která vychází z klasického marketingu služeb. Hlavním záměrem toho příspěvku je definovat finanční produkt (službu) a stanovit jeho specifika, dále blíže specifikovat distribuci finančních služeb, popsat dva základní typy finančního trhu (B2B, B2C) a stanovit typické rysy přímých a nepřímých distribučních kanálů v oblasti finančních služeb. Příspěvek také poukazuje na aktuální trendy v oblasti distribuce finančních služeb, které se týkají technologické distribuce, mobilních finančních poboček, merchandisingu a POP/POS nástrojů.
dcterms:title
The Distributive Policy of the Financial Services Distribuční politika finančních služeb Distribuční politika finančních služeb
skos:prefLabel
Distribuční politika finančních služeb The Distributive Policy of the Financial Services Distribuční politika finančních služeb
skos:notation
RIV/47813059:19520/08:#0000215!RIV09-MSM-19520___
n3:aktivita
n8:V
n3:aktivity
V
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n10:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n17:9863583
n3:druhVysledku
n15:J
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
363875
n3:idVysledku
RIV/47813059:19520/08:#0000215
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
financial service, marketing mix %227P%22, B2C, B2B, distribution, direct and indirect distributive channels, technological distribution, POP instruments, branch
n3:klicoveSlovo
n4:B2B n4:direct%20and%20indirect%20distributive%20channels n4:POP%20instruments n4:B2C n4:technological%20distribution n4:branch n4:financial%20service n4:marketing%20mix%20%25227P%2522 n4:distribution
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[20A480D63B67]
n3:nazevZdroje
Acta academica karviniensia
n3:obor
n12:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2008
n3:svazekPeriodika
2008
n3:tvurceVysledku
Matušínská, Kateřina
s:issn
1212-415X
s:numberOfPages
13
n9:organizacniJednotka
19520