This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000394%21RIV12-MSM-24510___/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000394%21RIV12-MSM-24510___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
Cílem tohoto stručného pojednání je přispět k diskusi o etice ve vzdělávání dospělých pomocí analýzy problému, který se týká otázek správného či morálního jednání ve vzdělávání dospělých. Jde o základní morální hodnoty a normy, které se obrazí ve vzdělávání dospělých, stejně jako (v konečném důsledku) ve fungování institucí vzdělávání dospělých. Jde také o problém etického rozhodování, které je imanentní součástí práce v každé profesi zabývající se primárně prací „s lidmi“, tedy i ve vzdělávání dospělých. Autorka vychází z předpokladu, že každá vzdělávací aktivita realizovaná s dospělými lidmi má svůj implicitní etický rozměr. V jejím rámci dochází také k předávání, podporování či potlačování hodnot, norem a následně také názorů a postojů dospělého člověka, to vše s ohledem na společenskou zakázku vzdělávání dospělých. Vzdělávání dospělých má tedy výrazně mocenský charakter. Základní oporou tohoto pro tento text jsou elementární etické teorie, které tvoří rámec úvah o jednotlivých aspektech etiky ve vzdělávání dospělých. The aim of this article is to contribute to the debate on ethics in adult education through analyzing the issues of good and moral behavior in adult education. It is a basic moral values and standards which is reflected in adult education, as well as (ultimately) in the functioning of institutions for adult education. It's also the issue of ethical decision making, which is immanent part of work in every profession concerned primarily with the work %22with people%22, adult education including. I presume that each educational activity carried out with adults has its own implicit ethical dimension. In this framework, there is also a transfer, promotion or suppression of values, norms, and consequently also the opinions and attitudes of an adult, all with regard to the social contract of adult education. Adult education has power in nature. On the labor market, this fact shows the final effect through adult education. This text is based on the elementary ethical theories as frames for the following discussion about particular aspects of ethics in adult education. Cílem tohoto stručného pojednání je přispět k diskusi o etice ve vzdělávání dospělých pomocí analýzy problému, který se týká otázek správného či morálního jednání ve vzdělávání dospělých. Jde o základní morální hodnoty a normy, které se obrazí ve vzdělávání dospělých, stejně jako (v konečném důsledku) ve fungování institucí vzdělávání dospělých. Jde také o problém etického rozhodování, které je imanentní součástí práce v každé profesi zabývající se primárně prací „s lidmi“, tedy i ve vzdělávání dospělých. Autorka vychází z předpokladu, že každá vzdělávací aktivita realizovaná s dospělými lidmi má svůj implicitní etický rozměr. V jejím rámci dochází také k předávání, podporování či potlačování hodnot, norem a následně také názorů a postojů dospělého člověka, to vše s ohledem na společenskou zakázku vzdělávání dospělých. Vzdělávání dospělých má tedy výrazně mocenský charakter. Základní oporou tohoto pro tento text jsou elementární etické teorie, které tvoří rámec úvah o jednotlivých aspektech etiky ve vzdělávání dospělých.
dcterms:title
Etika ve vzdělávání dospělých Ethics in Adult Education Etika ve vzdělávání dospělých
skos:prefLabel
Etika ve vzdělávání dospělých Ethics in Adult Education Etika ve vzdělávání dospělých
skos:notation
RIV/46747885:24510/11:#0000394!RIV12-MSM-24510___
n10:predkladatel
n11:orjk%3A24510
n5:aktivita
n9:V
n5:aktivity
V
n5:dodaniDat
n6:2012
n5:domaciTvurceVysledku
n19:2807378
n5:druhVysledku
n15:C
n5:duvernostUdaju
n8:S
n5:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
198079
n5:idVysledku
RIV/46747885:24510/11:#0000394
n5:jazykVysledku
n7:cze
n5:klicovaSlova
adult education; morality; ethical decisions; adult person; social contract.
n5:klicoveSlovo
n13:ethical%20decisions n13:morality n13:adult%20education n13:social%20contract. n13:adult%20person
n5:kontrolniKodProRIV
[74364FA98D73]
n5:mistoVydani
Liberec
n5:nazevZdroje
Etos - Etika v pedagogice a socialni praci
n5:obor
n12:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetStranKnihy
114
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n6:2011
n5:tvurceVysledku
Thelenová, Kateřina
s:numberOfPages
9
n17:hasPublisher
Technická univerzita v Liberci
n14:isbn
978-80-7372-788-8
n20:organizacniJednotka
24510