This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F46747885%3A24510%2F08%3A%230000353%21RIV12-MSM-24510___/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F46747885%3A24510%2F08%3A%230000353%21RIV12-MSM-24510___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://envigogika.cuni.cz/index.php/cz/recenzovane-clanky/2008/20082/268-evaluacni-strategie-stredisek-ekologicke-vychovy
dcterms:description
Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu evaluačních strategií středisek ekologické výchovy v České republice. Identifikuje čtyři základní evaluační strategie a související proměnné. Pro první typ jsou charakteristické programy, jejichž hodnocení závisí hlavně na zkušenosti lektora. Využívají nestrukturovaná pozorování a naopak nepoužívají výzkumné metody. V druhém typu jsou zahrnuta centra, jejichž metodou hodnocení jsou různé typy strukturovaných pozorování a hodnocení provádějí většinou kolegové lektorů. Pro třetí typ je příznačné hodnocení na základě chování studentů během programu. Takto orientovaná centra se ve svých programech orientují na studenta, poskytují mu možnost sebevyjádření. Čtvrtý typ center používá takové metody výzkumu, jež jsou založeny na různých způsobech sběr a hodnocení dat o znalostech, postojích, dovednostech a chování studentů. Protože s tímto přístupem nemají dostatek zkušeností, hledají externí evaluátory z univerzit nebo jiných organizací. Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu evaluačních strategií středisek ekologické výchovy v České republice. Identifikuje čtyři základní evaluační strategie a související proměnné. Pro první typ jsou charakteristické programy, jejichž hodnocení závisí hlavně na zkušenosti lektora. Využívají nestrukturovaná pozorování a naopak nepoužívají výzkumné metody. V druhém typu jsou zahrnuta centra, jejichž metodou hodnocení jsou různé typy strukturovaných pozorování a hodnocení provádějí většinou kolegové lektorů. Pro třetí typ je příznačné hodnocení na základě chování studentů během programu. Takto orientovaná centra se ve svých programech orientují na studenta, poskytují mu možnost sebevyjádření. Čtvrtý typ center používá takové metody výzkumu, jež jsou založeny na různých způsobech sběr a hodnocení dat o znalostech, postojích, dovednostech a chování studentů. Protože s tímto přístupem nemají dostatek zkušeností, hledají externí evaluátory z univerzit nebo jiných organizací. The article presents results of qualitative research focused on evaluation strategies of centres for environmental education in the Czech Republic. It identifies four main evaluation strategies and associated variables. Its main finding is identification of four main evaluation strategies based on differences in data collection processes and whether the evaluation is undertaken internally or externally: the first type characterizes centres that rely mainly on teachers' experience. They are dependent on teachers' unstructured observations and do not use further research methods. The second type is centres' use of various kinds of structured observations, the observers are usually colleagues or the teacher. The third type consists of centres whose teachers evaluate their programs on the basis of students' behavior during the program. They usually use some form of student-oriented teaching that gives students an opportunity for self-expression. The fourth type tries to exploit research methods based on different methods for collecting data about knowledge, attitudes, skills and behavior of students. Because of lack of experience, they seek external evaluators from universities or other organizations.
dcterms:title
Evaluation strategies of environmental education centres Evaluační strategie středisek ekologické výchovy Evaluační strategie středisek ekologické výchovy
skos:prefLabel
Evaluation strategies of environmental education centres Evaluační strategie středisek ekologické výchovy Evaluační strategie středisek ekologické výchovy
skos:notation
RIV/46747885:24510/08:#0000353!RIV12-MSM-24510___
n3:aktivita
n8:S n8:P
n3:aktivity
P(SP/4H6/142/08), S
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n5:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n12:1762184
n3:druhVysledku
n4:J
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
366731
n3:idVysledku
RIV/46747885:24510/08:#0000353
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
environmental education centres; environmental education; evaluation; effectiveness
n3:klicoveSlovo
n9:effectiveness n9:environmental%20education%20centres n9:evaluation n9:environmental%20education
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[48D6ECB9C7BD]
n3:nazevZdroje
Envigogika
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n15:SP%2F4H6%2F142%2F08
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2008
n3:svazekPeriodika
3
n3:tvurceVysledku
Činčera, Jan
s:issn
1802-3061
s:numberOfPages
16
n16:organizacniJednotka
24510