This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n4https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F46358978%3A_____%2F14%3A%230000189%21RIV15-MSM-46358978/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F46358978%3A_____%2F14%3A%230000189%21RIV15-MSM-46358978
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
Práce sleduje teoretická východiska stáří a stárnutí v evropském kontextu.Nahlíží na sledovanou problematikuz pohledu biologie, spychologie, sociologie, demografie a andragogiky, přičemž důraz klade na oblast edukace, aktivizace animace a poradenství v oblasti péče o starší jedince primárně v rezidenciálních zařízeních.Text identifikuje a charakterizuje vybrané metody práce se seniory. Problematiku dokresluje komparativní analýza vybraných témat edukace a aktivizace cílové skupiny, kterou představují obyvatelé žijící v domovech pro seniory. Přibližuje rovněž role odborníků působících v této oblasti a specifikuje jejich kvalifikační požadavky včetně jejich začlenění do konceptu celoživotního učení, a to ve vybraných evropských zemích. Závěr práce předkládá návrh kompetenčního modelu sociálního andragoga, tedy specialisty působícího v oblasti edukace a péče o seniory jako nové profese. Práce sleduje teoretická východiska stáří a stárnutí v evropském kontextu.Nahlíží na sledovanou problematikuz pohledu biologie, spychologie, sociologie, demografie a andragogiky, přičemž důraz klade na oblast edukace, aktivizace animace a poradenství v oblasti péče o starší jedince primárně v rezidenciálních zařízeních.Text identifikuje a charakterizuje vybrané metody práce se seniory. Problematiku dokresluje komparativní analýza vybraných témat edukace a aktivizace cílové skupiny, kterou představují obyvatelé žijící v domovech pro seniory. Přibližuje rovněž role odborníků působících v této oblasti a specifikuje jejich kvalifikační požadavky včetně jejich začlenění do konceptu celoživotního učení, a to ve vybraných evropských zemích. Závěr práce předkládá návrh kompetenčního modelu sociálního andragoga, tedy specialisty působícího v oblasti edukace a péče o seniory jako nové profese. This text monitors theoretical approaches towards old age and aging in European kontext.It deals with the topic from the viewpoint of biology, psychology, sociology, demography and andragogy, laying stress on education, activizacion, animacion and counseling within caring for elderly people, primarily in residential facilities. The text identifies and characterizes selected methods of working with seniors. The problematic is enriched with a comparative analysis into selected topics concerning education and activization of the target group made up of elderly homes residents.It also refers to the role of profesionals performing in this area of expertise and specifies their gualification demands including their placement in the concept lifelong learning in selected European countries. In conclusion, a competency model of the social andragogue is presented, i.e. specialist on senior education and care, as a new profesion.
dcterms:title
Seniors education in the European contex Edukace seniorů v evropském kontextu Edukace seniorů v evropském kontextu
skos:prefLabel
Edukace seniorů v evropském kontextu Seniors education in the European contex Edukace seniorů v evropském kontextu
skos:notation
RIV/46358978:_____/14:#0000189!RIV15-MSM-46358978
n3:aktivita
n13:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n12:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n9:8735603 n9:6870708
n3:druhVysledku
n10:B
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
13024
n3:idVysledku
RIV/46358978:_____/14:#0000189
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
Activizacion; Andragogy; Animation; Education; Gerontology; Competency; Life Quality; Social Andragogy
n3:klicoveSlovo
n7:Gerontology n7:Competency n7:Life%20Quality n7:Activizacion n7:Andragogy n7:Education n7:Animation n7:Social%20Andragogy
n3:kontrolniKodProRIV
[A0B52858D330]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Edukace seniorů v evropském kontextu
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
120
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2014
n3:tvurceVysledku
Salivarová, Jarmila Veteška, Jaroslav
s:numberOfPages
120
n17:hasPublisher
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
n4:isbn
978-80-7452-102-7