This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001312%21RIV15-MSM-44994575/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001312%21RIV15-MSM-44994575
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.vukoz.cz/acta/dokumenty/acta_107/Acta-107_komplet-cz.pdf
dcterms:description
V příspěvku byl zkoumán historický vývoj antropogenních bariér pro migraci volně žijících živočichů v Chřibech a jejich širším zázemí. Pro mapování historického vývoje byly využity staré a současné topografické mapy a letecké snímky, na jejichž základě byly vytvořeny mapy využití krajiny a mapy vývoje pozemních dopravních komunikací. Dalším cílem bylo i hodnocení migračního významu průchodů na nejvýznamnějších pozemních dopravních komunikacích v širším zázemí Chřibů. Migrační potenciál Chřibů je dlouhodobě narušován silnými urbanizačními procesy spojenými s budováním silniční a železniční dopravní sítě, zejména v sousedním Dolnomoravském a Hornomoravském úvalu. Migrační význam průchodů na nejvýznamnějších pozemních komunikacích v tomto území je u většiny objektů nízký, kvalita některých dobře navržených průchodů je snížena násobnou fragmentací v důsledku paralelně vedených komunikací. Příspěvek shrnuje možná základní opatření ke zvýšení migrační propustnosti okolní krajiny, zejména s ohledem na zlepšení průchodnosti konkrétních objektů na dopravních pozemních komunikacích, úpravy krajinné struktury urbanizovaných a zemědělsky intenzivně využívaných území. The paper presents the historical development of anthropogenic barriers to wildlife migration in Chřiby upland and their wider hinterland. Maps of land use and maps of development of the road and railway network were created using the old and present topographic maps and aerial photographs. Another objective was the evaluation of the importance of migratory passages for wildlife on main transport routes near Chřiby upland. The migration potential of Chřiby upland has been weakened by strong urbanization processes associated with the construction of road and railway network for a long time, particularly in neighboring Hornomoravský úval and Dolnomoravský úval Graben. Migration importance of most of passages in research area is low, quality of some well-designed passages is reduced due to multiple fragmentation effect of parallel roads. The paper summarizes the basic measures to increase migration permeability of surrounding landscape, particularly with regard to improving the design of specific objects on road network, modification of the landscape structure, in urban and intensively used agricultural area. V příspěvku byl zkoumán historický vývoj antropogenních bariér pro migraci volně žijících živočichů v Chřibech a jejich širším zázemí. Pro mapování historického vývoje byly využity staré a současné topografické mapy a letecké snímky, na jejichž základě byly vytvořeny mapy využití krajiny a mapy vývoje pozemních dopravních komunikací. Dalším cílem bylo i hodnocení migračního významu průchodů na nejvýznamnějších pozemních dopravních komunikacích v širším zázemí Chřibů. Migrační potenciál Chřibů je dlouhodobě narušován silnými urbanizačními procesy spojenými s budováním silniční a železniční dopravní sítě, zejména v sousedním Dolnomoravském a Hornomoravském úvalu. Migrační význam průchodů na nejvýznamnějších pozemních komunikacích v tomto území je u většiny objektů nízký, kvalita některých dobře navržených průchodů je snížena násobnou fragmentací v důsledku paralelně vedených komunikací. Příspěvek shrnuje možná základní opatření ke zvýšení migrační propustnosti okolní krajiny, zejména s ohledem na zlepšení průchodnosti konkrétních objektů na dopravních pozemních komunikacích, úpravy krajinné struktury urbanizovaných a zemědělsky intenzivně využívaných území.
dcterms:title
Historical Development of Anthropogenic Barriers to Wildlife: Case Study of Chřiby upland Historický vývoj antropogenních bariér pro volně žijící živočichy na příkladu Chřibů Historický vývoj antropogenních bariér pro volně žijící živočichy na příkladu Chřibů
skos:prefLabel
Historický vývoj antropogenních bariér pro volně žijící živočichy na příkladu Chřibů Historický vývoj antropogenních bariér pro volně žijící živočichy na příkladu Chřibů Historical Development of Anthropogenic Barriers to Wildlife: Case Study of Chřiby upland
skos:notation
RIV/44994575:_____/14:#0001312!RIV15-MSM-44994575
n3:aktivita
n11:P n11:I
n3:aktivity
I, P(ED2.1.00/03.0064), P(EE2.3.35.0030)
n3:cisloPeriodika
107
n3:dodaniDat
n5:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n15:1626930 n15:9737960
n3:druhVysledku
n8:J
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
19262
n3:idVysledku
RIV/44994575:_____/14:#0001312
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
anthropogenic barriers; wildlife; land use; transportation network; Chřiby upland
n3:klicoveSlovo
n6:wildlife n6:anthropogenic%20barriers n6:Ch%C5%99iby%20upland n6:transportation%20network n6:land%20use
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[BE37C06D871B]
n3:nazevZdroje
Acta Pruhoniciana
n3:obor
n17:DE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:projekt
n10:ED2.1.00%2F03.0064 n10:EE2.3.35.0030
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2014
n3:tvurceVysledku
Jedlička, Jiří Havlíček, Marek Dostál, Ivo Anděl, Petr
s:issn
1805-921X
s:numberOfPages
10