This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001308%21RIV15-MSM-44994575/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001308%21RIV15-MSM-44994575
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek posuzuje dopady plynofikace MHD postupem založeným na modelování emisí a příspěvků dopravy k imisním koncentracím škodlivých látek. Na příkladu města Přerova je hodnocena postupná plynofikace vozového parku MHD od roku 2010. Byly modelovány celkem čtyři scénáře, z nichž tři jsou založené na skutečném složení vozového parku dopravce. Čtvrtý scénář je teoretický, kdy 100 % autobusů je poháněných zemním plynem. Sledované škodliviny jsou pevné částice a oxidy dusíku. Prezentovaný detailní přístup k hodnocení nabízí průkaznější posouzení dopadů, než v odborné literatuře často používaná metoda srovnávající imisní koncentrace před a po plynofikaci, naměřené na monitorovacích stanicích rozmístěných ve městech. Výsledky jsou tak oproštěny o další vlivy jako jsou změna skladby celkového dopravního proudu, stacionární zdroje znečištění, výkyvy klimatu apod. Článek posuzuje dopady plynofikace MHD postupem založeným na modelování emisí a příspěvků dopravy k imisním koncentracím škodlivých látek. Na příkladu města Přerova je hodnocena postupná plynofikace vozového parku MHD od roku 2010. Byly modelovány celkem čtyři scénáře, z nichž tři jsou založené na skutečném složení vozového parku dopravce. Čtvrtý scénář je teoretický, kdy 100 % autobusů je poháněných zemním plynem. Sledované škodliviny jsou pevné částice a oxidy dusíku. Prezentovaný detailní přístup k hodnocení nabízí průkaznější posouzení dopadů, než v odborné literatuře často používaná metoda srovnávající imisní koncentrace před a po plynofikaci, naměřené na monitorovacích stanicích rozmístěných ve městech. Výsledky jsou tak oproštěny o další vlivy jako jsou změna skladby celkového dopravního proudu, stacionární zdroje znečištění, výkyvy klimatu apod. The article evaluates the impacts of using of natural gas in public transport, using a process based on modelling of emissions and the contribution of transport to concentrations of harmful pollutants in the air. The progressive conversion of the public transport fleet to gas since 2010 is evaluated on the example of the town of Přerov. Four scenarios were modelled; three of them are based on the public transport company’s real fleet composition. The fourth scenario, in which 100% of buses are powered by natural gas, is theoretical. Monitored pollutants include particulate matter and nitrogen oxides. This detailed approach to evaluation offers a more conclusive assessment of the impacts than the method, frequently used in reference literature, of comparing air pollution levels before and after the conversion to gas, as measured at the monitoring stations distributed throughout cities. The results are therefore free of other factors such as the change in the composition of the total traffic flow, stationary sources of pollution, climate fluctuations, etc.
dcterms:title
Dopady plynofikace MHD Dopady plynofikace MHD Impacts of Public Transport Conversion to Gas
skos:prefLabel
Impacts of Public Transport Conversion to Gas Dopady plynofikace MHD Dopady plynofikace MHD
skos:notation
RIV/44994575:_____/14:#0001308!RIV15-MSM-44994575
n3:aktivita
n17:I n17:P
n3:aktivity
I, P(ED2.1.00/03.0064), P(EE2.3.35.0030)
n3:cisloPeriodika
6
n3:dodaniDat
n8:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n9:2656396 n9:8519978 n9:1626930
n3:druhVysledku
n15:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
12207
n3:idVysledku
RIV/44994575:_____/14:#0001308
n3:jazykVysledku
n7:cze
n3:klicovaSlova
gas; fuel; impact; public transport; emission; air quality; bus
n3:klicoveSlovo
n12:gas n12:public%20transport n12:air%20quality n12:impact n12:bus n12:fuel n12:emission
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[A80EDA03FF73]
n3:nazevZdroje
Plyn
n3:obor
n11:DI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n4:ED2.1.00%2F03.0064 n4:EE2.3.35.0030
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2014
n3:svazekPeriodika
XCIV
n3:tvurceVysledku
Špička, Libor Pelikán, Leoš Dostál, Ivo
s:issn
0032-1761
s:numberOfPages
5